ThomasMLS3 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei! Jeg har to skjermer til datamaskinen min, en BenQ G2420HD (24") og en BenQFP202W A(21"). Problemet er at disse vil ikke virke sammen som en stor skjerm, slik at programmer og spill fyller begge skjermene (3360x1050). Dette gjelder i Windows 7. Dette var ikke et problem på Windows XP, men skjermkortet er det samme, og det skjer fortsatt etter at jeg oppgraderte til en nyere Sandy Bridge-maskin. I Windows XP, strakk bildet seg til begge skjermene. (inkludert Start-menyen). (pga forskjell i oppløsning på skjermene, ble bildet litt ujevnt, men det var bare en vanesak.) I Windows 7, er program/spill-bildet enten på alltid på hovedskjermen. (førstnevnte). Og den andre skjermen viser skrivebordet med bakgrunnsbildet midtstilt (ikke strukket), og uten noen Start-linje nederst, alltid. Skjermkort: Gigabyte GeForce 8600GT 512MB. Skjermkort som skal erstatte det gamle: AMD Radeon HD 6990 4GB. Jeg tror ikke det kan være driverne; rullegardinen for "konfigurer flere skjermer" i NVIDIA Conrol Panel viser ikke muligheten "Utvid skrivebord som ett stort" både i horisontal og vertikal akse. Bare vanlig "Utvid", som ikke gjør det XP ville ha gjort. Er det noen som vet hva dette kan skyldes? Må skjermene være prikk like, støtter ikke Win7 en slik modus, eller er det feil i kontrollpanelet? Hilsen ThomasMLS3 :-) Lenke til kommentar
ThomasMLS3 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Er det noen som vet noe? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Span-mode støttes ikke i Windows 7. Det du ser etter er rett og slett kuttet fra Windows 7. HD 6990 vil klare å behandle skjermene som en enkelt skjerm gjennom eyefinity, men da vil du få problemer i spill der du får crosshair midt mellom skjermene. du vil også trenge en displayport -> DVI adapter, helst en aktiv en også. Lenke til kommentar
ThomasMLS3 Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Hm, er det mulig å bruke et eksternt program for å omgå dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå