Piinex Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det er noe jeg ikke får til. Kjøpte 10 DVD cd'er. Skulle brenne over filmer men det får jeg ikke til. Får hele tiden opp beskjeden om at filen er for stor. Cd'ene er 4,7GB/120 minutter. Men jeg skjønner det ikke, skulle brenne en film nå, den var på rundt 1,37 GB men varer i 1 time og 44 minutter. Har jeg kjøpt feil, eller er det noe jeg ikke skjønner? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Uhm ikke sikker på om jeg har skjønt hele problemet ditt. Prøver du å kopiere dvd->dvd? Lenke til kommentar
Piinex Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Jeg er ikke så flink å forklare meg selv Prøver på nytt.. Jeg har lastet ned en film som jeg vil brenne ut på DVD slik at jeg kan se den på tv. Filmen er i størrelse 1,37GB og varer i 1,45 minuter. DVD platene jeg har kjøpt er type SONY 4,7GB/120 min. Står også på DVD covveret "1x-16x compatible" DVD-R. Slik jeg har skjønt det så er filmen mye mindre i GB, men mer i tid. Bruker media player når jeg skal brenne, men får det ikke til jeg.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ok, jeg er ikke kjent med å bruke media player som brenneprogram så der får noen andre bidra. I utgangspunktet så er det du prøver fullt mulig, men pass på at du brenner i et format som kan leses av dvdspilleren du bruker da det er forskjell på formatet på en filmdvd og ett dataformat. Noen dvdspillere støtter divx, mpeg og andre formater men hva din klarer må du finne ut selv, i værste fall må du konvertere filmen til et annet format. Lenke til kommentar
Piinex Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Hvilket brenneprogram kan jeg bruke da? Har du noen å anbefalle? Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Dvd eller bluray spiller du har? Brenn filmen med cdburnerxp som dataplate, da legger du fila rett over på plata uten å konvertere. Putt den i spilleren din og prøv om den klarer å lese den. Husk å merk av for å "stenge" plata så du ikke får skrevet mer på den. Lenke til kommentar
Piinex Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Takk for svar Lastet ned det jeg. Men det kom opp nå "brenn enhet inn funnet. Innstaler en brenneenhet".. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Uhm og du har en dvd brenner i maskina? Lenke til kommentar
Piinex Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Emm, det vet jeg ikke Hvordan vet jeg om jeg har det da? Jeg har brent cd med musikk mangen ganger da.. Ikke lett å være jente når det kommer til data og biler Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kom og sett deg på fanget her hos meg nå, så skal onkel vise deg hva du må gjøre Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Sukk.....dette kan bli slitsomt. Lenke til kommentar
Piinex Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Må ikke dere bli frekke. Jeg trengte hjelp med det og da tenke jeg "hej, da kan jo jeg spørre på diskusjon.no. Guttene der pleier no alltid å hjelpe der". Men takk uansett, får invitere kompisene mine hjem til meg så de kan se på dette. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg bruker Nero til å brenne over på dvd 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg tror nok det er den beste løsningen ja. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ja det er latterlig enkelt. Du bare drar filen (filmen) over til Nero og trykker på brenn Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Å brenne dvd'er er latterlig enkelt, men når TS ikke vet hva slags brenner hun har innstallert så blir alt plutselig fryktelig vanskelig. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Tror neppe man får tak i rene cd brennere nå til dags, men har vært borti enkelte plater som er vrange (spesielt sony) uten at jeg har funnet ut hvorfor. Jeg bruker kun burnaware http://www.burnaware.com/ som har et enkelt brukergrensesnitt og takles av de aller fleste. Det er jo også sånn at brenneprogrammet skal støtte brenneren. Har du en dvd plate med film kan du jo teste om du får spillt den. Da bør du kunne brenne en tom plate også. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Ingenting her i livet er enkelt om man aldrig har gjort det før Når jeg brenner dvder til disker pleier jeg å bruke et program som heter "convertXtoDVD". Om du skal ha dette programmet lovlig må du betale 40 euro, men selvsagt finnest det flere måter å få tak i det på ; ) Grunnen til at jeg bruker dette programmet er at det er det eneste programmet jeg har kommet over som lar meg legge til norsk tekst til filmene jeg brenner. Dette er meget enkelt, skriv her om du lurer på hvordan man gjør dette http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå