Gå til innhold

Tror jeg bestiller PC i dag, trenger dobbeltsjekk og litt hjelp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg tenkte jeg skulle bestille meg ny PC i dag, til BF3, Skyrim, GW2... Det vanlige. Delene jeg har valgt til nå ser ut til å være de samme som mange andre også har gått for, men dette er første gang jeg bestiller stasjonær PC, så jeg trenger littegranne hjelp før jeg går hen og bruker penger... :)

Her er det jeg har valgt ut foreløpig:

Kabinett: FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK 672 kr

Skjermkort: ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI +BATMAN GAME 2.490 kr (kampanje)

Prosessor: INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 1.599 kr

Strømforsyning: CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V 999 kr

Hovedkort: Tilbehør til ASUS P8P67 PRO B3.1 P67 S-1155 ATX 1.149 kr

Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) 539 kr

Lagring: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB 409 kr

Optisk drev: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM DL 22X SATA BULK SVART 159 kr

Kjøler: NOCTUA NH-D14 S-1155/1156/1366/AM3 649 kr

Skjerm: DELL U2311H ULTRASHARP 23" WIDE TFT BLACK 1.699 kr (kampanje)

+Noe kjølepasta

Total pris så langt: 10.522 kr

Oppsettet mangler tastatur og selvsagt også en SSD - jeg trenger forslag på begge, og da helst fra Dustin, sånn at jeg får alt på en bestilling. Datamus og headset har jeg fra før (Logitech G700 og G930).

Dersom jeg har glemt noe, eller hvis det er ting som ikke passer sammen eller om det er noen som har forslag til forbedringer må dere selvsagt si ifra. Ting som RAM, PSU, kjøling, HDD og spesielt hovedkort har jeg ikke peiling på. Skjermkort har jeg brukt mange timer i Google for å velge, og med kampanjepris på Dustin tror jeg valget er rett (hadde egentlig bestemt meg for 6950). Jeg kommer sannsynligvis ikke til å kjøpe meg en skjerm nummer to.

Kabinettet er ikke på lager før sjuende oktober, men pytt, jeg kan vente litt til. Det jeg lurer på er om Dustin likevel sender alt i én pakke, eller hva de gjør?

EDIT: Har endret hovedkort noen ganger nå etter å ha trykket feil til å begynne med. Nå skal det være rett.

EDIT: Har endret RAM og bestilt SSD fra komplett.no etter anbefalinger under, samt lagt til et G110 tastatur. Da er det bare å vente. :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut men du kan spare 1 hundrings på å velge rimeligere minne ( fortsatt fra corsair hvis du liker det )

Vet at du ønsket å bestille alt fra dustin, men komplett har en fin ssd på tillbud: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630675

Hvis det er noe som mangler så er det noen ekstra vifter for å fylle tomme plasser i kabinettet dit, da det kun er 2st som følger med der.

Dustin sender hele ordern samlet når alle varer er på lager.

Iexo.

Lenke til kommentar

Takk for tips til SSD, det var et såpass godt tilbud for en så god harddisk at jeg tror jeg går for den. Ang minne har jeg lest flere ganger at de større brikkene fra Corsair er for store til å passe dersom man monterer ny CPU-vifte, derfor valgte jeg disse brikkene.

Mangler bare forslag til tastatur nå, snuser litt på G110, noen erfaringer?

Lenke til kommentar

Kan jeg stille spørsmålet om at den SSD disken eller generelt siste generasjon som har hastigheter over 500MB/s matcher hovedkortets standard, slik at en får denne utnyttelsen internt ?

Skulle også ha vist litt om hvilke kriterier du ser i dette kortet, fremfor å overklokke et Gigabyte GTX560 Ti ?

Eventuelt bestilte du noen ekstra ledninger til maskinen slik at du har alt når du skalsette den sammen ?

Ellers så har jeg tro på at dette blir en kjempe pc......lykke til.

Lenke til kommentar

GTX570 som TS har valgt, kan han blodklokke, eller kortet er laget for at du kan blodklokke det :)

SSDen som er på tilbud hos komplett.no nå er blandt den beste du får tak i til å ha OS på.

Eneste du må gjøre er å oppdatere firmwaren sånt at den blir enda raskere.

Ledninger o.l følger som regel alltid med hovedkortet :)

Lenke til kommentar

Det ser ut som du har satt sammen en kjempemaskin!

Crucial m4 er en fantastisk SSD, bare husk å oppdater til nyeste firmware som kom for en måneds tid siden.

GTX 570 er et fantastisk kort til den prisen, og om du skal klokke litt kommer du hvertfall ikke til å bli skuffet.

Fractal Design Define R3 er et utrolig kabinett i denne prisklassen med tanke på kjøling og støy, og er samtidig mer stilren og pen enn de fleste andre.

G110 ville jeg aldri gått for selv, men er mange som er veldig fornøyd med det, så om du syntes det virker bra for deg, så bør du gå for det.

Men! Det følger med kjølepasta til Noctua NH-D14, og dette er egentlig den beste kjølepastaen man får tak i, så det er ikke behov for å kjøpe ekstra.

Lenke til kommentar

Spør igjen jeg etter gode svar ovenfor.............

HOVEDKORT

Hva med hovedkortet ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX som nå er på tilbud til 1190,- er dette et bedre valg enn ovenforstående eller eventuelt det som jeg hadde tenkt meg selv ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

Dessuten er en sikker på at alle hovekort som er tilsalgs nå har rettet opp i feilen til andy Bridge-plattform.

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Kan jeg stille spørsmålet om at den SSD disken eller generelt siste generasjon som har hastigheter over 500MB/s matcher hovedkortets standard, slik at en får denne utnyttelsen internt ?

Det er mange som får problemer med de typer av SSD, så gå heller for den SSD som det er linket til.

Spør igjen jeg etter gode svar ovenfor.............

HOVEDKORT

Hva med hovedkortet ASUS SABERTOOTH B3 P67 S-1155 ATX som nå er på tilbud til 1190,- er dette et bedre valg enn ovenforstående eller eventuelt det som jeg hadde tenkt meg selv ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

Vet ikke om det er bedre men: http://cdon.no/elektronikk/asus_p8z68-v_pro%2c_z68%2c_socket_1155%2c_atx-14491146 for 1114.- ink frakt er mye for pengene.

Dessuten er en sikker på at alle hovekort som er tilsalgs nå har rettet opp i feilen til andy Bridge-plattform.

Problemene hva sandforce SSD, og mange sliter fortsatt med det så velg en annen type SSD.

Iexo.

Endret av Iexo
Lenke til kommentar

Takker for bra svar som bygger opp under det jeg har lest om her på forumet.

Da er det kun skjermkort jeg føler meg usikker på og ikke helt sikker på hvordan ordlegge meg om valget. Antar at jeg vil holde nede støy og pris der det kompenseres ved overklokking, men at det ikke er så langt til et GTX 570 men da hvilket siden priser varierer her også slik fortsetter det til du har et GTX 580 til rundt 3195,- på tilbud.

Større kort koster allikevel en del kroner mer og utvikler mye mer varme iht vesentlig større strømforbruket. Greier ikke å slite meg løs når jeg studerer kortene hos DH

Hva skal enn gå forog gjerne tips om spesifikt kort:

GTX 560 TI 1500-2000 kr. og hvilket kort ?

GTX 570 2400-2799 kr. Ser de har et som er SUPER OC

Et GTX 560TI dra jo mindre strøm og derav mindre varme og støy som også er svært positivt. Finner ikke noe direkte info om hva et 560/570/580 kan utgjøre på spillet BF3 i en enkel forklaring, selvfølgelig så jo større jo bedre men spør allikevel.

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

På den oppløsningen du kommer til å spille så vill det gå bra med alt fra 560ti/6950 til 570/6970 kort. Hvilket du velger må nesten lommeboken bestemme. Selvsagt så kan du presse mer grafikk på de bedre kortene, men spørsmålet er ju om du trenger det ?

Jeg synes at 570 kortet fra asus virker som et meget godt kjøp.

Bra kjøleløsning, og tror ikke det er mye varmere en samme type kort fast 560ti fra asus.

Kortet fra Gigabyte er nok lit sterkere ut av boksen, men det er og 300.- dyrere.

Iexo.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Har lagt inn bestillingen, men det er en stund til pakken blir sendt fra Dustin (SSD-en er allerede sendt fra Komplett), og jeg lurer litt på den skjermen. Jeg har utelukkende funnet gode anmeldelser for denne og betviler ikke at skjermen er god, men spørsmålet er om jeg ikke kommer bedre ut av det med en bittelitt større skjerm - en 24" i 16:10 og ikke en 23" i 16:9 som jeg har lagt inn nå.

NetShop kjører salg på en Dell 24" LED Ultrasharp U2412M denne uken. Jeg vurderte denne skjermen da jeg la inn bestillingen, men valgte den andre p.g.a. nedsatt pris, men nå har altså NetShop satt ned prisen med 500 kroner (400 kroner billigere enn hos Dustin og 300 kroner dyrere enn skjermen jeg har valgt.

Hva tror dere, bør jeg fjerne og legge inn igjen samme bestilling hos Dustin, minus skjerm, og heller kjøpe den skjermen på NetShop, eller holde meg til det jeg har valgt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...