Gå til innhold

Skatt på pengepremier?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet er gevinster fra utenlandske spill skattepliktige når gevinsten er over kr 10 000. Da er hele gevinsten, med fradrag for innsatsen i det konkrete spillet, skattepliktig og skal normalt beskattes som kapitalinntekt. Noe som pdd er 28 %

http://www.skatteetaten.no/no/Sporsmal-og-svar/?mainchapter=115891&chapter=115893#x115893

Ok, så det gjelder altså bare utenlandske spill og ikke Norske?

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er gevinster fra utenlandske spill skattepliktige når gevinsten er over kr 10 000. Da er hele gevinsten, med fradrag for innsatsen i det konkrete spillet, skattepliktig og skal normalt beskattes som kapitalinntekt. Noe som pdd er 28 %

http://www.skatteetaten.no/no/Sporsmal-og-svar/?mainchapter=115891&chapter=115893#x115893

Ok, så det gjelder altså bare utenlandske spill og ikke Norske?

Ja, overskuddet fra Norsk Tipping går til oppbygging av idrett,kultur og frivillig arbeid. Du kan også sørge for at noe av bidraget går direkte til ditt nærmiljø (Grasrotandelen). Pengene går altså tilbake til oss.

Overskuddet fra de utenlandske spill-selskapene vil jeg tro går til aksjeeiere.

Jeg hadde nok klart meg om jeg satt igjen med 70 millioner etter skatt.

Lenke til kommentar

"HVORFOR fortjener han her å beholde sine HARDT tjenede millioner mer enn enn skipsreder?" er det en som spør.

Det er en helt feil tilnærming til problemstillingen. Spørsmålet burde være hvorfor en skipsreder ikke skulle få lov til å beholde sine hardt tjenede millioner. BÅDE skipsrederen OG denne mannen burde få beholde sine egne penger :)

Med samme logikk som den over kan man spørre "Hvorfor fortjener norske homofile å leve når homofile i Iran blir hengt?" :) Det er som sagt helt feil tilnærming til problemet. Man løser ikke urett med mer urett :)

Endret av Gerridae
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ble ikke de reglene modifisert pga EØS-avtalen, slik at alle lotterier som drives med såkalt allmenn-nyttige formål, nyter samme skattefritak som Norsk Tipping ? Altså med unntak for f.eks Storbritannias offentlige lotteri, siden det brukes til utdeling til offisielt godkjente gode formål ?

Og altså, den endringen ble (svjv) gjennomført for å styrke Norsk Tippings stilling overfor de store stygge ulvene, som f.eks Ladbrokes...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...