on_goro_goro Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Kva/korleis kobler eg dataen til tv?? Trenger eg nokon spesielle kablar eller??? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 du trenger et skjermkort som har tv ut (eller dvi utgang, men da må du ha en tv som har dvi inngang og da har du plasma tv på veggen) Lenke til kommentar
on_goro_goro Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 geforce mx 420.. står av-out å s-out bakke på korte da.. åvom 2 utganger.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 sjekk om tven har s-video inngang. hvis den har det trenger du bare s-video kabel, bare sjekk om d er samme innganger :wink: Lenke til kommentar
on_goro_goro Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 ok.. takk skal du ha... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 sjekk om tven har s-video inngang. hvis den har det trenger du bare s-video kabel, bare sjekk om d er samme innganger :wink: Har tven ikke s-video så bruker du s-video kabel fra skjermkortet og setter denne inn i en kloss som du setter inn i scart kontakten på tven din. Denne klossen får du kjøpt omtrent hvorsomhelst der de seler data/elektronikk utstyr. En liten ledning som går fra s-video til vga går også, men dette er mere tungtvint synes nå jeg. Fordelen er at sistnevnte lille ledning høyst sannsynlig fulgte med skjermkortet ditt. Dette er skjelden/aldri tilfelle hvis du har en ferdigpc kjøpt hos feks Elkjøp. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Its me: kobler du s-videoen gjennom en scartplugg mister du farger etc. bedre å koble den gjennom video eller dvd , de har som regel s-video kabel. Dessuten tror jeg det finnes en rekke trådløse muligheter som ikke har vært nevt her. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Its me: kobler du s-videoen gjennom en scartplugg mister du farger etc. bedre å koble den gjennom video eller dvd , de har som regel s-video kabel. Dessuten tror jeg det finnes en rekke trådløse muligheter som ikke har vært nevt her. Trådløs gir iallfall mye dårligere bilde. Forskjellen mellom s-video og scart er ikke stor, men den kan være merkbar. Avhenger veldig av hvor kresen du er på bilde. Hvis det er divx han skal se så er forskjellen ikke merkbar (synes nå jeg). Å koble via feks en dvd spiller som har s-video er sikkert flott, men når den er koblet via scart til tven så forsvinner vel fargene du snakker om likevel? Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 jeg sliter også med det der. bare at jeg prøvd det, men en laptopp med tv utgang da. har ikke prøvd hovedpc`en min enda. for den står på stua akkurat nå. venter til jeg skal ha den på rommet mitt for der står også tv. men iallefall jeg stakk en kabel inni den gule tv utgangen på laptoppen min og den andre enden i en sånn klump som dere snakka om. og deretter inni tv`en min, men der kom det ingenting. jeg tenkte at jeg måtte stille inn tv`en min, men det har jeg ikke gjort enda. det er vel sånn at begge ledningspluggene som da er gule må stå i de gule pluggene på både datan og scart klumpen også ikke sant. på den klumpen som jeg har så er det: 1 hvit, 1 rød, og 1 gull plugg eller utgang eller kall det hva dere vil, iallefall, det var i den gule jeg stakk inni kablen som jeg har. men det er sikkert noen tv instillinger som mangler tenker jeg. Lenke til kommentar
connect Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 vil bare påpeke at scartkontakten er bare en samlekontakt, som har flere oveføringsstandarder implentert.. Den inkluderer vanlig stereo lyd og iallefall to bildeoveføringsmetoder Composite (også [noe feilaktig] kalt vhs, rund/gul kabel, video-kabel)og Super-Video/S-Video ([noe feilaktig] kalt Super-VHS..) Så hva tjener du på å bruke en S-Video inngang?? Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Rød og hvit er til lyd. Du riktig kanal på tven? Først slå av både pc og latop. Slå på laptopen med ledningen koblet til tven. Deretter slår du på tven. Er det noe bilde nå? Hvis ikke må du kanskje enable tv-ut på den bærbare. Gå inn på skjermkortinnstilinger og let deg fram (er ikke så lett å vite hva når jeg ikke aner hva slags pc/og skjermkort du har). Prøv deg frem Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg kobla til svideo fra laptop til tv.. Mista fargen.. Jeg prøvde med mitt tv kort, funka fett... Så Laptopen takler det ikke skikkelig.. Off, er plagsomt fordi den bra tven er nede, denne tven her suger og gidderikke se filmer på den da jeg heller kan se de på den (større) skjermen min.. 19" monitor > 14" tv Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg kobla til svideo fra laptop til tv.. Mista fargen.. Velg PAL istedenfor NTSC. TVen din støtter nok ikke NTSC. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå