Gå til innhold

Zyxel og D-Link combo - what do?

Anbefalte innlegg

Har ADSL fra Telenor, og fikk levert en Zyxel P-2602HWT-F3. Her suger den trådløse delen i routeren balle, så gikk til anskaffelse av en D-Link dir-655 og med litt config i zyxelen var alt bra. Nettet virket og alle var fornøyd.

Nå skal jeg sette opp en Minecaft server og får ikke åpnet port (25565) inn. D-linken er relativt enkel å sette opp, samme med zyxelen, men kar fiklet lenge nok til å bli drittlei hele greia.

1: Er det mulig å sette zyxelen i bridged modus og la D-Linken ta seg av all trafikk? Eller enda bedre, ekskludere zyxelen helt om det lar seg gjøre? Hvordan går en frem for å gjøre dette i så fall? Noen som vet? Ta utgangspunkt i at jeg har kjennskap til de forskjellige settingsene i routerene, men er overhodet ingen ekspert så detaljerte svar mottas med størst takknemlighet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan enten forwarde porter til dlinken så til pcen, men som du sier suger denne zyxel boksen, eller alt fra zyxel så vidt meg bekjent. Du kan sette zyxelen i bridge. Fant dette i en annen tråd:

I nettleser gå til: 10.0.0.138

Brukernavn : "admin"

Passord : "" blankt, ikke no passord

->Network->Wan

Sett Mode til "Bridge".

Trykk Apply.

Bør også restarte modemet etter dette.

Da må du sette opp dlinken med dhcp slik at den får ekstern ip.

Siste valget du har er å kjøpe et adsl modem separat og bruke dette i steden for en zyxel i bridge mode. men ville nok prøvd zyxel i bridge først for å se hvordan det blir. Da trenger du kun å forwarde porter i dlinken

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...