OpelSenator Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei.. Jeg har en Volvo 240 som ikke vil gå på tomgang,, men den starter fint! Men jeg vil att den skal gå på tomgang, Den har ikke gjort det sia Juli.. for da fikk jeg bilen, den har stådt i 1 år. den stopper etter ca 3-5 sek når den står på tomgang! jeg har skjekka Olja og sånt nudvendie delene! BTW... Luftmengdermålern og Coiln og Fordelern... Takk for hjelpa :D Vil så gjerne ut og kjøre :D Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Du kan skru opp tomgangen. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Du kan skru opp tomgangen. Det har jeg prøvd !! Når den er på ca 1800 rpm/pr-min så stopper den ikke, men det er jo alfor mye, den skal jo egentlig bare være på 800 - 1000 rpm Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Får du den ikke lavere? Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Får du den ikke lavere? Jo, Sefølgelig, man kan jo skru den helt ned til 400 RPM men men det stopper hvis jeg har den Under 1800 RPM, det er det som er problemet Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Samme varm / kald motor? Årsak kan sees inn i kategorier: 1. Feil på register og kam. (meget usansynlig) 2. Dårlig komp. (usansynlig siden bil starter osv; men verdt en enkel kontroll.) 3. Feil på luft / bensin blanding. Sansynlig. 4. Tenningsfeil. Sansynlig. Meget enkelt å sjekke med tenningslampe. Sjekk step 4 og kom tilbake hit med måleresultater. Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Er ike det heller! Samme varm / kald motor? Årsak kan sees inn i kategorier: 1. Feil på register og kam. (meget usansynlig) 2. Dårlig komp. (usansynlig siden bil starter osv; men verdt en enkel kontroll.) 3. Feil på luft / bensin blanding. Sansynlig. 4. Tenningsfeil. Sansynlig. Meget enkelt å sjekke med tenningslampe. Sjekk step 4 og kom tilbake hit med måleresultater. Er ikke noe av det :!! Lenke til kommentar
runerask Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Husker i mine yngre dager at jeg hadde 240. Somregel måtte dem bli skikkelig gode og varme i motoren før dem klarte tomgangen uten gasspådrag. Har du fått motoren god og varm? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bytt plugger. Lenke til kommentar
runerask Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Bytt plugger. En god ide, og kanskje skifte tennstift, ledningene og plugghettene i samme slengen ;-) Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Er det innsprut du har. Mener at det sitter en tomgangsregulator der. Husker ikke helt hvordan det er. Det er en egen del som styrer tomgangen. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Hva slags motor har du? Lenke til kommentar
OpelSenator Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 B230F Motor.. Ja, når den blir varm så går den på Tomgang.. jeg har bytta Dyse pluggene så var den litt meir Normal,, Men den går fortsat ikke 100 % på tomgang Lenke til kommentar
daruu Skrevet 16. desember 2011 Del Skrevet 16. desember 2011 Du har enten kaldstartdyse eller innebygd kaldstartfunksjon, det kan være en av de som klusser. Og det kan også være tomgansregulatoren ja. Se etter om du har denne klumpen som du ser på bildet her: Hvis du har det, ta av lokket på den og sett den medfølgende "pinnen" i stikk nr 2. Så setter du på tenninga og holder inne knappen under lokket ved siden av der du satte i pinnen i 1-2 sek. Da skal lampa lyse, og når du slipper knappen så skal det komme en blinkekode. Hvis det blinker en gang - en gang - en gang så har du ingen feilkoder.(1-1-1) Hvis det bliner en gang - en gang - tre ganger for eksempel så har du feilkode 1-1-3. Etter du har lest av en feilkode kan du holde inne knappen i nye 1-2 sek, hvis neste feilkode da er den samme så har du bare en, hvis ikke så skriv ned den også, å fortsett helt til du kommer på samme feilkode igjen Prøv det, om du har den boksen, å skriv resultatet her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå