terje k. Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Jeg har et hovudkort fra HP, som var i min compaQ maskin, og den hadde en 300w strømforsyning, så kjøpte jeg en 400w strømforsyning, pga mitt nye skjermkort, å når jeg installerte alt isammen, ville ikkje datamaskinen starte, men når jeg tok den gamle strømforsyningen, (med også det gamle skjermkortet) virka den igjen, så er det att hovudkortet ikke tåler strømforsyningen? Lenke til kommentar
Bruker87 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det er ikke mulig at en strømforsyning er for stor for komponentene i PCen din, de tar bare det de trenger. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Hadde jo vært kjekt å vite hvilket skjermkort du kjøpte. De fleste nye PCI-e skjermkort krever minst en 6 pins strømkabel for å virke. Og dobbel sjekk at du kar koblet den nye strømforsyningen rett. Endret 24. september 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Okei, han ville ikke engang starte uten skjermkort, så skjermkortet har ikke noe å si tror jeg, men da prøver jeg bare å installere det på nytt da , eller nå Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ehm, hvis dette er en stasjonær ferdigbygd hp så kan det være de har forandra på tilkoblingene på 24 pinskabelen på strømforsyninga og hovedkortet, så maskinen ikke er oppgraderbar med ny strømforsyning. Eller, har du bare glemt å vippe over strømbryteren bak på strømforsyninga du bytta til? Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Ehm, hvis dette er en stasjonær ferdigbygd hp så kan det være de har forandra på tilkoblingene på 24 pinskabelen på strømforsyninga og hovedkortet, så maskinen ikke er oppgraderbar med ny strømforsyning. Eller, har du bare glemt å vippe over strømbryteren bak på strømforsyninga du bytta til? Jeg har: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=578126#extra, vet ikke hvordan man finner ut om den er oppgradersbar, men uansett. Er den ikke, kjøper jeg bare nytt hovudkort & cpu =) Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Er det mulig og finne ut om den er mulig og oppgradere? eller ikke? vil vite det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå