hean Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Er det vedlig billig eller er kamera på vei ut? http://www.elkjop.no/product/foto-video/systemkamera/DMCGF31442BK/panasonic-dmc-gf3-m-14-42mm-objektiv-sort Lenke til kommentar
Ansi Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Er det vedlig billig eller er kamera på vei ut? http://www.elkjop.no/product/foto-video/systemkamera/DMCGF31442BK/panasonic-dmc-gf3-m-14-42mm-objektiv-sort Lenke til kommentar
Ansi Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Dette er ca 1000 Kr under normalpris. Kameraet er nytt i høst og kom som et tillegg til GF2, men enda mindre. Har et selv og er veldig fornøyd. Ulempene med dette kameraet er manglende blitzsko og ingen mulighet for ekstern mikrofon. Ellers meget bra kvalitet på bilder, samt super filming i full hd. Til denne prisen er det bare å kjøpe Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Eller evt vurdere nex-5 med 18 -55 til samme pris på JP Ser ut som det er en liten priskrig på speilløse om dagen, bra for oss Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Takker for svar folkens. Skal jo egentlig ha ett speilreflekskamera med tiden men vil gjerne vente på å se hva Canikon lanserer neste gang i semiproffklassen. Kan jo hende det er Nikons nye modell som er litt skyld i prisdumping på speilløse systemkamera for tiden... Har egentlig allerede en Panasonic DMC-TZ20 som jeg slukke ha i ventetiden og bruke som tilleggskamera etter jeg hadde skaffet speilrefleks. Men må innrømme at savnet etter ett skikkelig kamera har blitt stort etter jeg solgte min suverene Nikon D7000, angrer litt på det nå. Derfor er jeg på jakt etter ett kamera som kan bringe meg litt nærmere ett bra speilrefleks uten av det blir brennmerker i lommeboka. Skal tenke litt på det og lese litt tester eventuelt sjekke ut det andre kameraet det ble tipset om. Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Takker for svar folkens. Skal jo egentlig ha ett speilreflekskamera med tiden men vil gjerne vente på å se hva Canikon lanserer neste gang i semiproffklassen. Jeg synes ikke Sony sine billigste nex-modeller imponerer. I det hele tatt blir objektivene for store i forhold til kamera. Ergonomisk og bruksmessigt er de en katastrofe etter min mening. Når det gjelder speilrefleks: Pentax K-5 er allerede en oppgradering i forhold til Canon eos7d. Det er markedets minst speilrefleks i semipro klassen som gir deg full kontroll med knapper og hjul. Med en pannekake 40, 21 og 70mm så har du et system som ikke er mye mer å drasse på enn en nex med et større zoom objektiv. Hvert kamera og system har sine fordeler og bakdeler. Nikon D7000 og Canon eos7d er veldig bra, men spesielt Canon mangler evne til å lage små speilrefleks i semipro klassen. Liker en å ta med seg kamera overalt så er størrelse viktig. Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Til fotoralf; pan gf3 med nevnte objektiv er vel strengt tatt større enn nex-5 m 18-55 Lenke til kommentar
FOTORALF Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Til fotoralf; pan gf3 med nevnte objektiv er vel strengt tatt større enn nex-5 m 18-55 Kanskje. Har ikke nøyaktige mål foram meg. Panasonic lager flotte kameraer og 3000 for den kombinasjonen trådstarter nevner høre jo greit ot. Men det ble nevnt Sony lenger opp. Sony er den produsenten sammen med Samsung som satser på at aps-c er det riktige valget for speilløse systemer. Jeg tror det er feil valg fordi objektivene blir like store som for speilrefleks. Panasonic. Olympus, Nikon og spesielt Pentax satser på mindre sensorer. Pentax har jo gått helt til den ene ytterkanten med liten sensor og lite kamera, kanskje er det Nikon som har funne det beste kompromisset. For meg er det altså et poeng å ha kamera og objektiv som passer sammen størrelsemessigt og ergonomisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå