Gå til innhold

Uteliv i Norge før i tiden


Teardrop

Anbefalte innlegg

Hei,

I en diskusjon på Politikk og Samfunn, angående sjenketider så ble hevdet at det ikke var noen begrensning på disse før i tiden? Medfører dette riktighet, at det faktisk var mer liberale før? Når var det de ble innført?

 

Men det er ikke bare det jeg har lurt på, når var det var vanlig å dra ut på byen bar/pub/diskotek f.eks. for 25 år siden, 50 år siden og 100 år siden? Min erfaring fra helgene nå er at det ofte er ganske dødt på utesteder (med mindre det er konsert eller show) før elleve, og at etter midnatt så strømmer det folk på. Synes det virker som om folk går ut på byen seinere og seinere, men det er mulig jeg ikke husker rett?

 

Noen med erfaringer fra før i tiden på det området?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I en diskusjon på Politikk og Samfunn, angående sjenketider så ble hevdet at det ikke var noen begrensning på disse før i tiden? Medfører dette riktighet, at det faktisk var mer liberale før? Når var det de ble innført?

Spørst kva du legg i "før". Me har hatt regulering av skjenketider i Noreg sidan alkohollova (den gamle) kom i 1927. Frå 1916 tll 1927 var det totalforbod mot sal/skjenking av alkohol i Noreg, berre alkohol til medisinsk nytsle frå lækjar var unnateke.

 

Men det er ikke bare det jeg har lurt på, når var det var vanlig å dra ut på byen bar/pub/diskotek f.eks. for 25 år siden, 50 år siden og 100 år siden? Min erfaring fra helgene nå er at det ofte er ganske dødt på utesteder (med mindre det er konsert eller show) før elleve, og at etter midnatt så strømmer det folk på. Synes det virker som om folk går ut på byen seinere og seinere, men det er mulig jeg ikke husker rett?

Du har veldig rett. For berre 25 år sidan var det heilt vanleg å "gå på byen" kl 20 og heimatt ein gong mellom 23 og midnatt. Det var uvanleg at skjenkestader hadde ope lengre enn til midnatt (ofte kortare, unnateke i helgar). Her var det på mange måtar nye alkohollova (kom i 1989) som bana veg, men det hadde vore teikn til endringar før - særleg i storbyane.

 

Hugs og at fram til 1970-talet var det forbode å syna seg påverka av alkohol på offentleg stad - og dette vart HARDT handheva mange stader etter midnatt. Slikt tydde bot fyrste gongen og ein tur på arbeids- og oppsedingsheim om det vart ein vane. Difor kom folk seg heim før midnatt. Det var og ofte vanskeleg å få drosje etter midnatt for meir enn ein generasjon sidan. Drosjar hadde ingen plikt til å køyra mellom 24 og 6 før, utan det gjaldt sjuketransport eller liknadne.

 

Du skal ellers ikkje mykje attende før 1980 for bar/pub var slikt som høyrte større byar til. På bygdene gjekk ikkje folk på utestad, dei vitja kvarandre. Det var og heilt vanleg då at du fekk ikkje kjøpa alkohol på ein utestad utan at du og kjøpte mat. Nokre stader hadde visstnok veldig dårlege smørbrød, folk trong tre øl for å få i seg eitt :D. Andre stader hadde det som vart kalla inn-og-ut-smørbrød, same smørbrødet servert til tre gjester same kvelden. Ingen ÅT det, men alle kjøpte det for å få ølet sitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...