Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Switch + nettverks oppkobling

Anbefalte innlegg

Har det samme probleme som en aen hadde med router... bare dette tilfelle er med switch da. jeg har oxo adsl fra telenor. Jeg prøvde med [email protected] bak... men uten lykke... Vi finner hverandre igjennom switchen osv. men han kommer seg ikke på internett da.. Noen tips om hvordan jeg skal sette opp nettverks tilkoblingen til kameraten min?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har det samme probleme som en aen hadde med router... bare dette tilfelle er med switch da. jeg har oxo adsl fra telenor. Jeg prøvde med [email protected] bak... men uten lykke... Vi finner hverandre igjennom switchen osv. men han kommer seg ikke på internett da.. Noen tips om hvordan jeg skal sette opp nettverks tilkoblingen til kameraten min?? :shrug:

Du må jo ha en routere eller bruke en av maskinene som router, en switch fungerer ikke til og dele ei slik linje.

Lenke til kommentar

Du må jo ha en routere eller bruke en av maskinene som router, en switch fungerer ikke til og dele ei slik linje.

Eller du kan kjøpe en ekstra IP adresse fra Telenor

Jaha?

Det må være helt nytt at de gjør noe slikt mot privatmarkedet.

Lenke til kommentar

For de som ikke viste d skulle det være innebygd router i Telenor's ADSL... Når jeg spurte elektro kjeden der jeg kjøpte den var d bare å sette fast ip på begge datamaskinene så skulle d gå..

Vær så snill.. Dere som ikke har peiling.. ikke svar!

Lenke til kommentar
For de som ikke viste d skulle det være innebygd router i Telenor's ADSL...

Vær så snill.. Dere som ikke har peiling.. ikke svar!

Det er med 99,9% sikkerhet sprøyt, jeg har koblet opp ganske mange slike linjer og den jeg koblet opp senest for 4 dager siden var et ordinært modem hvor du måtte innstallere PPPoE og logge på fra maskinene.

Jeg vet ikke helt hvem du sikter til når du snakker om folk uten peiling.

Lenke til kommentar
jaja... jeg greide det nå... Så taperen er deg da?? Jeg er ikke noe data nerd.. Men på www.online.no var det en grei guide om å lage vertsmaskin.

Jeg skrev jo du trengte router, og nå har du satt opp den ene maskinen som router.

Det jeg påpekte A: at man ikke kan dele Telenor ADSL uten router B: at det ikke er noen router i modemet som du var blitt fortalt.

Hvordan kan du påstå at jeg skulle "tape" når alle påstandene jeg kom med var korrekte?

Hvis du leser første innlegget mitt i tråden står det tydelig at du kan bruke den ene maskinen som router ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...