Kjetso Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Jeg skal lage en 100% kopi av en DVD, og har et par spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. - bruker DVDfab - skal brenne en ISO-fil - jeg får da to valg: DVD5 eller DVD9 - da er det vel slik at DVD9 er 100% kopi og kompresjonsfri? - mens DVD5 blir komprimert til å passe på en DVD 4.7GB Skikkelig nooby spørsmål: er det slik at jeg kan kjøpe en brennbar DVD hvor jeg kan brenne DVD9 ISOen til (større enn 4.7) eller må jeg nøye meg med å brenne DVD5 ISOen til den DVDen jeg har med 4.7GB? Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Ikke bare nooby, men forholdsvis forvirrende formulert og uforståelig. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ikke bare nooby, men forholdsvis forvirrende formulert og uforståelig. He he....tenkte meg det: Jeg har en brennbar DVD med kapasitet 4.7 GB Men ISO filen er 8 GB Spørsmålet mitt er da: burde jeg hatt og finnes det en annen type brennbare DVD som jeg burde bruke som har mer enn 4.7GB kapasiset? Fremdeles uklart? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Da må du ha en brenner som støtter dobbeltlag plater, en vanlig dvd brenner klarer ikke det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Og selvsagt DL plater (som tar ca 8,4GB). Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) De fleste dvd brennere idag takler vel fint 2 lags plater, jeg har ikke hatt problemer med det på noen av mine maskiner de siste 3-4 årene.. Selv den billigste på komplett til 190,- har DL støtte. Du må bare kjøpe en plate med to lag, f.eks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=315009 Er det en film derimot kan du evt bruke DVDShrink for å krympe den til å passe på en 4,7gb, men da mister du jo litt kvalitet. Endret 24. september 2011 av Actibus Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Om jeg kan komme med et forslag. Rip dvd'n til disk hvis du ikke har fullversjon av dvdfab og bruk dvdshrink til å fjerne menyer og reklame, så justerer du kompresjonen til å passe til en 4,7gb. Da blir kvaliteten noe mellom dvd5 og dvd9. Spør du meg så er dvd5 et helt greit format også untatt på tegne/animerte filmer. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Se det ja - takk for svar! - så da må jeg ha DL-plater - samt en brenner som takler DL plater 1) Hva er forskjellen på om jeg krysser av for "Kopier DVD-video" eller ikke 2) og er ikke dette 100% kopi? Det står "Fjern DTS spor for å spare plass..." 3) Og jeg forstår det slik at denne brenner DL plater? Samsung DVD Samsung DVD Endret 24. september 2011 av Kjetso Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Begge linkene peker til DVD-rom som håndterer DL. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) På CARS: Når jeg nå brente en DVD til ISO med DVD5 Og brant bildeavbildning til ev 4.7GB DVD etterpå => ikke imponerende kvalitet!! => men helt ok EDIT: ser filmen med ungene nå på BlueRay spiller på en 40" TV. Kvaliteten er god, og merker egentlig ikke så mye til at kvaliteten er redusert. Endret 25. september 2011 av Kjetso Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Fjern DTS lyd, menyer, reklame og språk du ikke har bruk for så blir det mindre komprimering på den ferdige plata hvis du bruker custom komprimering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå