AMDBunny Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei, Jeg har nå skrudd sammen min nye PC. Når jeg starter den opp så begynner alt å svive men så slår seg av etter ca 5 sek. Deretter slår den seg på igjen, men det kommer ikke bilde på skjermen. Hva kan være galt? Jeg kan se at det lyser rødt på "startknappen" på mitt HK (ASUS P8Z68-V). Det er også et annet rødt lys på HK. Røde lys er jo et dårlig tegn Kan det ha noe med at jeg har to store cpu-vifter (Noctua NH-D14) som går veldig sakte (900rpm)? Jeg har også skjermkortet ASUS GeForce GTX 570. Har det noe å bety hvilken DVI utgang jeg velger? Jeg håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Prøv å ta ut en rambrikke og start pcen med kun en brikke. (gjør det med alle brikkene dine om det ikke funker første gang) Lenke til kommentar
vhaarr Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Les manualen til hovedkortet først og fremst Hint: MemOK! Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ikke enkelt å komme til minnebrikkene med en gigantisk cpu-kjøler i veien Jeg ser at det er CPU LED som lyser rødt. Kan det være pga viften kun går på 900rpm hastighet? Men da skulle det vel uansett kommet opp et skjermbilde med advarsel, eller? Det var to vifter på kjøleren. Så jeg koblet hovedvifta på cpu_fan og den andre vifta på cpu_opt_fan, er det feil? Bør jeg bruke Y-kabelen som fulgte med? Lenke til kommentar
AMDBunny Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Det var bare strømkabelen til CPUen som hadde løsnet i den modulære strømforsyningen Fant også ut følgende i prosessen: - Lyset på "power-on" er rødt som default. - Pipelyden ved oppstart er stygg uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå