Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW brukar same understell/brems/motor på heile 3-serie

tharshan

Anbefalte innlegg

Nå sitter eg, ein BMW eigar og ein vw/audi mekaniker.

Han som eiger BMW har ein 318D og snakkar om å oppgradere denne til 320D. Altså han levera bilen hos en BMW verksted og dei omprogramera hjernen slik at han får 163hk. Deretter må han betale for dei ekstra hestene og får ein 320D.

Er dette sant? Tenkte eg og mekanikeren

Så vi satte igang søket. Etter kjapt søk viser det seg at 316d, 318D og 320D har same motor. Slik som eg ser det har dei same bremser og?

Så slik sett så er det berre å kjøpe seg ein 316D og oppgradere til 320D? Kvifor skal ein kjøpe 320D da?

Og som forbruker, hadde ikkje ein spart på slitedeler dersom det hadde blitt brukt f.eks. mindre bremser på ein 316d kontra 320d?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok mer som skal til enn en omprogrammering for og få 163hk.

Vis ikke hadde jo alle gjort dette. Har til gode og finne et tuning firma som kan chippe/remappe en 318D til 163hk...

Jeg kan ikke utale meg om 316-318 og 320 sitt understell/brems/motor. Men fra 320 -335 er det forskjellig understell og brems naturligvis.

Lenke til kommentar

Korleis i helvette kan BMW tilby å beholde garantien ved å auke 20hk:p

For og si det sånn, og gjøre en 318d om til en 320d kommer til og koste litt.

Jeg kan aldri tro Bavaria eller stenshagen vil gjøre dette + beholde garantien. Så da regner jeg med det er en annen forhandler

De ville ikke chippe min far sin 730D engang

325i og 330i har og samme motor forresten, så det er aldeles ikke unormalt^^

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Det er ein autorisert BMW forhandler som tilbyr dette! Eg synest det er utruleg rart! Dei sa at det ville koste maks 60k inkl tilleggsavgiften for økt hk.

Men så kamakslingen og dysene er forskjell mellom ein 318D og 320D. Har du "fakta" på dette? Eg vil motbevise BMW eigaren!

Lenke til kommentar

Og som forbruker, hadde ikkje ein spart på slitedeler dersom det hadde blitt brukt f.eks. mindre bremser på ein 316d kontra 320d?

Ikke nødvendigvis, da man slipper å ha ulike deler til de forskjelle utgavene, det gir mindre kostnader iforhold til produksjon og lager.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...