steinrr Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) ***** OPPDATERING ******* Saken er løst. Feilen skyldtes SSD-disken. Sandforce-disker har visst hatt problemer når maskin går i Sleep-modus. Oppgraderte Firmware og problemene forsvant. ************************* Satte sammen en ny PC i går, med et ASUS P8 H-67 HK, Intel i7-2600 og 8 GB Mushkin RAM. Alt fungerte greit. Har installert Win 7 og brukt dagen i dag på å installere Windows-oppgraderinger. Har et merkelig problem. Det ser ut som om PC på et tidspunkt har fått det for seg at den skal restarte seg selv hvert 24 minutt - dette er nesten på sekundet. Jeg tolker det da til å være et SW-problem, siden HW-problem vel ikke er så på sekundet presise. Det som skjer er at maskin bare rebooter - uten noen blåskjerm eller varsler. Den rebooter også selv om den bare står i innloggingsbildet. Noen gode ideer? Ser at mønsteret ser ut til å brytes nå - den skulle ha restartet 20.51, men det gjorde den ikke. Installerte noen oppdateringer 20.43, så det kan kanskje være disse som hjalp. Skal la den stå litt for seg selv for å se hva som skjer. Se skjermbilde for events - og legg spesielt merke til klokkeslettene. Skjermbilde av events Endret 25. september 2011 av steinrr Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Hmmm... Der skjedde det igjen. Virker som om det ikke skjer hvis jeg bruker maskinen mye, men hvis den står på uten for mye aktivitet så booter den. Merkelige greier. Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 rebooter den hvis du starter den i sikkerhetsmodus? Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Godt poeng - skal prøve det Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Det skjedde ikke i Safe Mode, men jeg har kommet litt nærmere. Mistenkte at det hadde noe med Sleep Mode å gjøre, og når jeg setter maskinen manuelt i Sleep, så skjer det samme. Det som skjer er at den da går av noen sekunder, men så starter den igjen automatisk - og da "har den restartet". Lenke til kommentar
hean Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det skjedde ikke i Safe Mode, men jeg har kommet litt nærmere. Mistenkte at det hadde noe med Sleep Mode å gjøre, og når jeg setter maskinen manuelt i Sleep, så skjer det samme. Det som skjer er at den da går av noen sekunder, men så starter den igjen automatisk - og da "har den restartet". Kan det være noen programmer som oppdaterer seg ca hvert 24. minutt og restarter for deg. Lenke til kommentar
steinrr Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Tror jeg kom til bunns i det nå. Det virker som om en av diskene ikke takler å settes i Sleep. Jeg satte manuelt at diskene skulle i Sleep etter 1 minutt, og da krasjet maskinen nesten med en gang. Hørte at diskene slo seg av og så restartet den. Tror mest sannsynlig det er SSD-disken min. Det er en OCZ Vertex 2. Ser på nettet at Vertex 3 har de samme symptomene og at det anbefales å disable sleep for diskene. Har visst noe med LPM og SATA å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå