Skroll Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Hei. Jeg kjører en pfsense som router da Altiboxen er i bridge, så bruker jeg DIR655 som et trådløst aksesspunkt + switch. Altibox - Pfsense -> Lan port på DIR655. Jeg skal inn å konfigurere det trådløse nettet, men jeg kommer meg ikke innpå den. Jeg er koblet til en LAN port selv(kablet). Må jeg resette den for å få logget meg på den? Har deaktivert NAT og DHCP på Dir655... Endret 24. september 2011 av Skroll Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Kjører samme oppsett, bare med ADSL. Det jeg har gjort, er å legge inn fast IP-adresse på DIR-655, med adresse i område som som ADSL-routeren deler ut, og med samme subnet mask. Bruk en IP-adresse langt ut i adresseområdet, slik at det ikke kommer i konflikt med DHCP. F.eks. x.x.x.240. Når du skal konfigurere trådløst, så bruker du bare denne adressen. Det er mulig du må resette DIR-655 første gangen, slik at du får tilgang til den, og konfigurere fast IP-adresse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå