losid Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Hei. Håper det er noen som kan hjelpe meg . Eg får ikke HDD til å virke, og kjøre ilag med SSD. Har akkurat fått nye PC-deler i posten, og satt sammen PC'n. Men eg har et problem. Har en 60GB SSD som eg innstalerte Win7 og andre drivere på (og det var kun det den var ment for). I tilegg har eg en HDD, Samsung Spinpoint F3 1TB, som skal brukes til vanlig lagring (dokumenter, spill, bilder, film osv). Men det virker som om HDD ikke er konfigurert, fordi den virker ikke skikkelig. Eg installerte Crysis 2 på Samsung HDD'n, men da ville det ikke starte. Svart skjerm, med Crysis 2 logo som kommer og forsvinner iløpet av 0.5 sekunder. (feilmelding: Programmet har sluttet å virke, windows leter etter problemer) Så innstallerte eg Crysis 2 på SSD'n, og da starter det og kjører helt fint på max grafikk innstillinger. HDD'n er 100% tom. Det er ikke en eneste mappe på den. Eg ser HDD'n i "Datamaskin". Men spillet nekter å kjøre fra den. Når eg installerer spillet på HDD'n, så legger det heller ikke seg noe på START/ALLE PROGRAMMER. Både SSD og HDD er koblet til SATA 6gb/s på hovudkort. Det går an å legge til mapper/filer på Samsung HDD. Men det vil ikkje KJØRE fra HDD (Crysis 2). PC'n ser slik ut: -SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB -OCZ VERTEX 2 2.5" 60GB SSD SATA/300 MLC -MICROSOFT WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT NOR DVD #OEM #NO -LG W2453TQ-PF 24" WIDE TFT BLACK -INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155 -GIGABYTE GEFORCE GTX 570 SUPER OC 1280MB PCI-E DVI/HDMI -FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 USB3 BLACK -CORSAIR TX 750W M ATX12V 2.31 / EPS12V -CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4GB) -ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX -PLEXTOR DVD±R/RW DL 24X SATA RETAIL BLACK Noen som kan hjelpe med å "konfigurere" HDD'n min? ...Skjønner ikke helt hva eg har gjort feil/eller hva eg ikke har gjort, men burde gjøre. (Her er tråden min om oppsett, innstallasjon og problemer med HDD på "hjelp til kjøp og salg" : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1376371&st=100) Og her er en skjermdump av "datamaskinbehandling" : Endret 24. september 2011 av losid Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Har du prøvd å formatere HDDn? med NTFS eller FAT32. da høyreklikker du bare på HDD'n i datamaskin og klikker formater. vær oppmerksom på at du mister alt som er på den da. Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Har formatert den, ja. Flere ganger.. Skal prøve nå å installere et annet spill, så får vi se... Lenke til kommentar
losid Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Eg gav opp hele SSD'n. Den begynte med bluescreen, flere ganger. Så måtte eg starte maskina 3-4 ganger før den begynte å boote. Så til slutt, så nekta den å gå lenger enn til boot/helt i starten av oppstart av maskina, med en feilmelding om at "bootmanager mangler". Så nå har eg innstalert Windows 7 på vanlig HDD'n, og alt kjører stabilt til nå.. Litt tregere lasting av Windows, men det får så være... heller det en ustabil PC. Sender tilbake SSD'n og krever pengene tilbake... Er rimelig sikker på at det er noe feil med den.. Lenke til kommentar
Andreassen96 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Eg gav opp hele SSD'n. Den begynte med bluescreen, flere ganger. Så måtte eg starte maskina 3-4 ganger før den begynte å boote. Så til slutt, så nekta den å gå lenger enn til boot/helt i starten av oppstart av maskina, med en feilmelding om at "bootmanager mangler". Så nå har eg innstalert Windows 7 på vanlig HDD'n, og alt kjører stabilt til nå.. Litt tregere lasting av Windows, men det får så være... heller det en ustabil PC. Sender tilbake SSD'n og krever pengene tilbake... Er rimelig sikker på at det er noe feil med den.. enkelt og greit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå