Awesome Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) God kveld, herrer og herrinner. Som emnetittelen sier, fryser PC'n min hver gang jeg prøver å starte Windows. Det som skjer: Jeg starter datamaskinen Logger inn (som administrator) Prosesser og programmer begynner å starte opp (Live messenger, steam etc.) Alt fryser, musa står stille, Ctrl+alt+del gjør ingenting. Det virker som det skjer etter et hvis tidspunkt, f.eks hvis jeg ikke logger inn med en gang, fryser den på "innloggingsskjermen" også, før jeg i det hele tatt har fått logget inn. Har også prøvd å starte i safe mode, da fryser den ikke. Bruker Windows XP SP 3. Det må nevnes at jeg har relativt gammel maskinvare. [Edit: Tilførte noen detaljer] Endret 24. september 2011 av Awesome Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Siden den ikke fryser i sikkerhetsmodus kan det virke som om det kan være en systemfil som gjør at alt stopper opp, du kan f.eks prøve å reparere window-installasjonen. Eventuelt kan du se i Windowsloggen om den har loggført noen problemer før alt stoppet opp. Lenke til kommentar
Awesome Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Prøvde å starte i Safe mode with networking og da frøs den i safe mode også, så jeg prøvde å starte i vanlig modus og deaktiverte det trådløse netverkskortet mitt så fort jeg kunne, og da fryser den ikke. Men etter en stund begynner den å fryse da også, men på en annen måte; jeg kan røre på musa, men explorer-vinduer fryser fast, kan ikke åpne filer ved å starte de gjennom explorer. Pussig. Endret 25. september 2011 av Awesome Lenke til kommentar
emmjaja Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Har nøyaktig det samme problemet, bortsett fra at den ikke fryser i sikkerthetsmodus med nettverkstilgang. Men ellers fryser den helt etter 5-10 min uansett hva jeg holder på med. Hvordan løste du det? Lenke til kommentar
Awesome Skrevet 1. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Har nøyaktig det samme problemet, bortsett fra at den ikke fryser i sikkerthetsmodus med nettverkstilgang. Men ellers fryser den helt etter 5-10 min uansett hva jeg holder på med. Hvordan løste du det? Jeg ble rastløs, ga opp og installerte OS på nytt. Burde ha skrevet det når jeg merkte posten som løst. Om forlatelse. Endret 1. oktober 2011 av Awesome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå