Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål angående hva de forskjellige delene i førerkort pakkene

Anbefalte innlegg

Jeg har funnet en førerkort pakke som koster 17000 kr.

Hva skjer i de forskjellige delene?

•  
  • 6 x kjøretime
  • 2 x veiledningstime
  • Sikkerhetskurs på bane
  • Avgift til NAF øvingsbane
  • Sikkerhetskurs på landevei
  • 1 praktisk førerprøve

Og jeg lurer på hvorfor det er ikke teoriprøve i denne pakken?

takk på forhånd

http://www.forerkortspesialisten.no/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=55

Endret av protoneedhelp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bare vær klar over at den summen betaler der ikke garanterer deg lappen ;)

Ja, det skjønner jeg, men hvis jeg er flink så betaler jeg bare den summen for lappen :)

Hvorfor det ikke er teoriprøve i pakken? Teoriprøven er man nødt til å ta på biltilsynet. Husker ikke hvor mye du må betale for det men det er vel et par hundre kroner. I tillegg kommer nytt førerkort som koster 400(?) samt passbilde på 60(?).

ok :)

Lenke til kommentar

Førerkortet koster vel ca 200, og 60 kr for bilde. Men de prisene finner du på veivesenets nettsider. Uansett er det ikke der de store utgiftene ligger.

1 praktisk førerprøve - her er det ikke sikkert at gebyret til veivesenet er dekket. Kjøreskolene pleier ta noen tusen for å låne deg bilen, og kjørelæreren sitter og venter mens du kjører...

Lenke til kommentar

lurer på en liten ting.. Jeg kan kjøre helt fint, hadde to timer med kjørelæreren.. og klarte alt perfekt.. hadde en liten uvane som han mente 9/10 av de som privat øvelseskjørte hadde. Men de rettet jeg opp fort. Jeg hadde da håpet på å hoppe rett på de obligatoriske timene. Men han mener at vi skal gå gjennom alle disse punktene?

Tema 2.1 - Førerkort og trafikkopplæring

Tema 2.2 - Bilens oppbygging med tanke på sikkerhet og miljø

Tema 2.3 - Ansvar for kjøretøyets stand og bruk, økonomisk ansvar, offentlige reaksjoner og plikter ved trafikkuhell

Tema 2.4 - Menneskets kapasitet og trafikkens krav

Tema 2.5 - Å gjøre seg klar for kjøring

Tema 2.6 - Igangsetting og stans

Tema 2.7 - Giring, akselerasjon, styring og bremsing

Tema 2.8 - Rygging, vending og parkering

Tema 2.9 - Grunnleggende kjøretøybehandling under sammenhengende kjøring

Tema 2.10 - Sikkerhetskontroll av bilen

2.11- Obligatorisk veiledningstime

I 2 kjøretimer fikk jeg tid til å fullføre til og med 2.7. Han mener at jeg mangler 4 timer til i trinn2. Også fortsetter vi videre på nivå 3, og gjør det samme.

På nivå3 er det disse punktene som gjelder:

Tema 3.1 -Trafikksystemet, trafikantgrupper og interessemotsetninger, og privatbilismen i et miljøperspektiv

Tema 3.2 -Veg, vegoppmerking, skilt og annen trafikkregulering

Tema 3.3 - Atferd i trafikken

Tema 3.4 - Systematisk og automatisert informasjonsinnhenting

Tema 3.5 -Kjøring i bolig- tettsteds- og bymiljø

Tema 3.6 -Kjøreteknikk på høyhastighetsveg

Tema 3.7 - Samhandling og økonomisk, miljøvennlig og økonomisk kjøring i god samhandling med andre trafikanter

3.8 - Sikkerhetskurs på bane

3.9 - Obligatorisk veiledningstime

og allerede på første kjøretime, kjørte vi i bolig, tettsted og bymiljø, kjøreteknikk og høyhastighetssveg.. bl.a punkt 3.3, 3.4, 3.5, 3.6 og 3.7.. men han mener allikevel at vi skal bruke andre timer på dette..

er han ute etter pengene mine? eller er det slik det skal være`?

Lenke til kommentar

Han vet hva han driver med. Og såvidt jeg vet så får de aller fleste kjøre i byen allerede første timen, hvis du da ikke er helt på trynet dårlig til å kjøre. Ellers kan du prøve en annen trafikkskole, men blir nok det samme der. Siste i hvert trinn blir veil.time og da kjører du uten at han blander seg inn. De fleste opplever da å gjøre feil de ikke er oppmerksom på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...