Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop krasj

Anbefalte innlegg

Jeg har en laptop som har krasjet, det er en del bilder og slik jeg ønsker å redde ut fra denne disken. Selv har jeg anskaffet en hd docking til denne disken, når jeg kobler opp denne på en annen datamaskin så kommer det opp 2 partisjoner. Jeg får tilgang til D: men ikke selve ACER delen som er hovedpartisjon. Er det noen mulighet for at jeg kan få hente bilder etc eller er alt håp ute?

Om en smart ildsjel der ute har gode tips og en kjapp step by step guide blir jeg veldig glad for det, håper at noen der ute kan hjelpe meg for disse bildene er uerstattelige. :)

Takker for alle svar og god hjelp på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med at du ikke får tilgang?

Ganske simpelt :)

Når disken kommer opp som enhet i utforsker går jeg på ACER som er systemdisken, de lar meg ikke opprette tilgang til disken. Jeg får opp en beskjed at jeg ikke får tilgang, hva kan det komme av og hva skal en gjøre?

Lenke til kommentar

Når disken kommer opp som enhet i utforsker går jeg på ACER som er systemdisken, de lar meg ikke opprette tilgang til disken. Jeg får opp en beskjed at jeg ikke får tilgang, hva kan det komme av og hva skal en gjøre?

Har du prøvd å sette den i en annen pc? f.eks med ubuntu eller osx? Har du prøvd å endre rettighetene til disken? (sitter ikke på windows så vet ikke om det funker, men prøv å høyreklikke på disken -> velge egenskaper og gi deg selv skrive/lese rettigheter.) :)

Lenke til kommentar

Har du prøvd å sette den i en annen pc? f.eks med ubuntu eller osx? Har du prøvd å endre rettighetene til disken? (sitter ikke på windows så vet ikke om det funker, men prøv å høyreklikke på disken -> velge egenskaper og gi deg selv skrive/lese rettigheter.) :)

Jeg har prøvd det men da leste den opp en masse filer, men om du har en step by step guide så skal jeg prøve det ut igjen. :)

Dette er en disk fra en laptop men jeg har en HD dockingstasjon til den her, den er koblet opp på en annen pc nå da. Ubuntu kan jeg ikke noe om desverre. :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det men da leste den opp en masse filer, men om du har en step by step guide så skal jeg prøve det ut igjen. :)

Dette er en disk fra en laptop men jeg har en HD dockingstasjon til den her, den er koblet opp på en annen pc nå da. Ubuntu kan jeg ikke noe om desverre. :)

Hva mener du med leste opp masse filer? Ubuntu er et gratis OS som kan starte fra cd eller minnepenn, last ned fra ubuntu.com og brenn på en cd -> restart pc og bam du er inne i et deilig os.

Lenke til kommentar

Hva mener du med leste opp masse filer? Ubuntu er et gratis OS som kan starte fra cd eller minnepenn, last ned fra ubuntu.com og brenn på en cd -> restart pc og bam du er inne i et deilig os.

Jeg skal prøve denne Ubuntu nå og må innrømme at jeg aldri har vært borti det, kan bli spennende og prøve det i hvertfall så tusen takk for tipset. Håper jeg kan få tilgang til disken via dette isteden, Windows er jo flinke til å låse ting de også har jeg skjønt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...