Gå til innhold

En eller to crossfire borer?

torbis93

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat skaffet meg to nye 6950 kort fra Gigabyte som jeg hadde tenkt å sette opp i crossfire. Jeg har alltid trodd at man bare trengte en bro når det skulle være kun to kort, men siden bruksanvisningen "viste" at det skulle være to gjorde jeg det.

Oppsettet ser ut til å fungere da jeg får satt på crossfire i catalyst. Det er når jeg starter spill at jeg får problemer, jeg opplever i ny og ne at spill fryser og dermed fører til at jeg må resete maskinen. Dette problemet er absolutt mest fremtredene i Dead island, viss det har noe å si :)

Er det noen som vet hva problemet kommer av?

Takk på forhånd

- Thorbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dead Island er ekstremt sensitivt for ustabile overklokker, og siden du har to gigabyte-kort slår det meg at du kan ha noen kort som kommer ut av fabrikken med overklokker.

Jeg leser også at spillet kræsjer når CFX/SLI er skrudd på og at dette skal fikses med en patch. For øyeblikket kan du laste ned Radeon Pro og lage en profil for Dead island der du skrur av CFX for dette spillet :)

Radeon Pro er et kjempebra program forresten, som du uansett burde ha med ATI/AMD-kort.

Lenke til kommentar

Det stemmer at kortene er overklokkede fra fabrikken så dette stemmer helt sikkert. Hva CF broene gjelder vil kan jeg nå fjerne ene broen :)

Har Radeon Pro å må si meg enig i at det er et strålende program :D Tror bare jeg legger Dead Island på is til patchen kommer!

Lenke til kommentar

Det stemmer at kortene er overklokkede fra fabrikken så dette stemmer helt sikkert. Hva CF broene gjelder vil kan jeg nå fjerne ene broen :)

Har Radeon Pro å må si meg enig i at det er et strålende program :D Tror bare jeg legger Dead Island på is til patchen kommer!

Har du instalert ATI Catalyst Application Profiles(11.8 CAP4) ?

Kan vere det hjelper ska i vertfal jøre sånn at crossfire blir bedre i mange spill

(delivers support for the latest ATI CrossFireX)

Last den ned fra ati.com er bare 0.5 mb stort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...