Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nye PC-deler, problemer

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte for et par dager siden nytt hovedkort, CPU, ram og skjermkort til pcen min. Har skrudd alt sammen, og den starter som vanlig. Står "Starter Windows", men når den skal komme dit hvor man logger på brukeren sin i W7, kommer det bluescreen i et halvt sekund, også restarter den seg. Neste gangen kommer det to alternativer, et eller annet med å bruke reparasjonsverktøyet, og et annet er å starte windows på vanlig måte. På reparasjonsverktøyet sitter den og jobber en stund med å feilsøke og reparere problemet, men klarer ikke reparere det, og maskinen skrus av. Starte på vanlig måte kommer jeg bare tilbake hvor det kommer bluescreen i et halvt sekund så restarter den seg.

Noen som har noe greie hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre?

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det avhenger litt av hvilke innstillinger du har og det avhenger igjen av hvilke oppsett du har?!

Det er lotto å finne feil med den informasjonen du gir. Ikke at det nødvendigvis hjelper så mye med mer informasjon da slike feil, om en ikke får tak på BSOD feilmeldingen, kan skyldes så mangt.

Anbefaler prøving og feiling:

Gå over kabler kanskje bytte kabel til hdd og DVD og prøve enda en gang å legge inn OS

Sjekk at du har koblet OS disken til en av de native sata portene (de som kommer med brikkesettet Z68)

Sjekk minnebrikkene, prøv med en enkelt brikke.

I bios kan du jo gå tilbake til default innstillinger og se om det hjelper. Husk da å sette ACHI mode om du har SSD+ sjekke at minnebrikkene får rett spenning.

Edit: Skjønner ikke hvor jeg har det i fra at du har et Z68 hovedkort, bare å se bort fra det. Poenget er uansett gyldig; portene som er native til brikkesettet.

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...