Gå til innhold

Diskusjon om Battlefield 3 - Konsoll

Anbefalte innlegg

Hvaslags delay tenker du på? Altså sånn at når du drar spaken til siden så følger bildet etter et halvt sekund etterpå?

Noe av dette problemet blir nok borte med DICE sin kommende patch som skal fikse den PS3-eksklusive delayen som oppstår når spillet kjører. Etter det blir det hovedsaklig folks TV-er som blir avgjørende faktor.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan aktiveres man battlelog for Xbox?

Hmm, jeg har PS3 - og jeg husker at det kom opp en melding om at jeg måtte aktivere. Mener å huske at jeg ikke gjorde noe spesifikt, annet enn å logge meg inn på www.battlelog.battlefield.com - har du gjort det?

Lenke til kommentar

Hvaslags delay tenker du på? Altså sånn at når du drar spaken til siden så følger bildet etter et halvt sekund etterpå?

Noe av dette problemet blir nok borte med DICE sin kommende patch som skal fikse den PS3-eksklusive delayen som oppstår når spillet kjører. Etter det blir det hovedsaklig folks TV-er som blir avgjørende faktor.

Delay som i at figuren jeg styrer ikke reagerer med en gang jeg drar i spaken. Prøvde å sette tven i "spill"-modus nå. Føles faktisk ut som det hjalp, men skal spille litt til for å konkludere;)

Lenke til kommentar

Angående Battlelog; det står på Xboxen at jeg skal besøke battlelog.battlefield.com for å aktivere den.

Greit nok det men det står på siden at jeg må logge inn med Origin Account E-Mail. Er dette Xbox Live e-posten?

Du kan jo prøve "glemt passord"-funksjonen, og så se om du får en mail sprettende opp i e-postkassen. Jeg vet ikke om battlelog-profilen min ble knyttet opp til PSN-en min, siden det er den eneste kontoen jeg har. Har også konto hos EA, så det kan også stamme der i fra.

Lenke til kommentar

Angående Battlelog; det står på Xboxen at jeg skal besøke battlelog.battlefield.com for å aktivere den.

Greit nok det men det står på siden at jeg må logge inn med Origin Account E-Mail. Er dette Xbox Live e-posten?

Du kan jo prøve "glemt passord"-funksjonen, og så se om du får en mail sprettende opp i e-postkassen. Jeg vet ikke om battlelog-profilen min ble knyttet opp til PSN-en min, siden det er den eneste kontoen jeg har. Har også konto hos EA, så det kan også stamme der i fra.

Har du EA konto, så er den slått sammens med origin. Så det heter origin konto nå, og ikke ea konto. Men har du ea konto, så bruker du samme passord og sånn på origin, som du gjorde på ea

Lenke til kommentar

Lyser ikke en lommelykt midt på lyse dagen? Lager ikke trær lyd når de faller om kvelden?

Du nekter virkelig å se hvor håpløst det er å gå rundt med et flomlys på hue?

Flomlys? Jaggu..

Man må jo lyse i bakken om dagen for å se om lommelykta er på eller ikke, så at den funker såpass drastisk som noen folk her vil ha det til er bare tull, eller så er dere like lysskye som Robert Pattinson uten sminke.

At sola reflekterer i kikkerten til Recon er heller ikke noe problem her i gården, det er en grei måte å balansere det på når man har såpass (relativt) store maps hvor man får prone.

At folk ikke eier fantasi eller evner til å kunne finne seg gode gjemmesteder og forflytte seg for hver kill burde ikke kalles et designproblem.

Dette minner meg bare fælt om Martyrdom klagingen som var i MW2, folk blir frustrerte over å bli drept som følge av det, og dermed klager de på dårlig designvalg og urealistiske valg, i et spill som ikke akkurat flommer over av realisme.

Selvfølgelig er lyktene kraftigere enn i virkeligheten, men iallefall har ikke jeg personlig noen som helst problemer med lykter på dagtid, og da gidder ikke jeg å klage over dårlig designvalg bare fordi jeg blir knertet av noen med lommelykt på Operation Metro eller Teheran Highway en gang i blandt.

Greit at folk skal få klage, for all del, men da må det også være lov å ta til motmæle uten at motparten automatisk skal hinte til at jeg bare er for stolt til å innrømme at du har rett, kanskje jeg rett og slett bare er uenig?

Eller skal jeg diskutere på ditt nivå?

Er du rett og slett for stolt til å innrømme at du blir eid av folk med lommelykt en gang i blant, og derfor må klage på forumet for at egoet skal få seg et løft av folk som er enige med deg?

Lenke til kommentar

hvem tror du bestemmer ang spille utgivelsen dice? :!: dagens

dice er nokk puppets i eas klør :thumbup:

Du uttaler det som om det er EA som står bak spillutviklingen, det er vel ganske så feil :)

DICE har fortsatt "stjerne status" til de som nekter å innse at DICE har spill under beltet som har hatt store feil og mangler (Mirror's Edge, Bad Company 2 etc etc), og skylder heller på EA som jo har spillstudio som Visceral, som har så og si frie tøyler til å gjøre hva de vil med produktet.

Hadde du klaget på FIFA 12, eller serverkapasiteten hadde saken vært en annen, men å frikjenne DICE helt og holdent og legge skylda på EA er latterlig :)

Og hva mener du med balansering? Har du spilt bf2? Da hadde tanks og fly mye større effekt på infanteri, noe som også er mye mere realistisk

Ja jeg har det :) Men det var på PC hvor fly og tanks hadde mye mer å gjøre/skyte på, derfor oppleves effekten som større.

Det var ikke mye som skulle til for å ødelegge tanks i BF2 heller, men kanskje jeg har en dårlig hukommelse?

Og er realisme "your thing", så er vel strengt talt BF3, tre hopp i feil retning.

Nå surrer du fælt her, har da aldri klagd på hvor lite/mye tanks tåler! Det jeg snakker om er hvor MYE INFANTERI tåler fra skudd av tanks og helikopter!

Er ikke ute etter simulator, for da hadde jeg spilt arma 2, men de må da beholde litt realisme også da, er du ikke enig? De prøver å ting skal se realistisk ut, så da bude de også ha litt realisme mens man spiller også :thumbup:

og det er feil det du sier anngående bf2, for der gjorde kanoen fra helikopter MYE mere skade, samme gjaldt tanks også!Man måtte ikke treffe fienden like mange ganger som man må med en rifle, slik som det er på bf3 :thumbdown:

Jeg vet du prater om tanks sin effekt på infanteri, og det samme preiker jeg også om, hvis du bare leser litt grundigere, men for å utdype hva jeg mente:

I BF2 har du vanvittig mer folk enn du har på en konsollversjon av BF3, ergo, flere personer å skyte, noe som bidrar til flere tank-kills, og innbilningen av at infanteri tåler lite når det kommer til å bli skutt av tanks.

Jeg synes fortsatt ikke det er noen nevneverdig forskjell, og det skal ikke mer til enn en tank med en engineer om bord med litt IQ og guts for at tanksene skal tåle vanvittig mye og bli veiens store skrekk.

Tanks tåler ikke så alt for mye, nei vel, men så er det kun 12 personer på hvert lag på konsoll, og hvis 5-6 av disse til enhver tid kunne ha vært i et kjøretøy som tåler, la oss si, 4 RPG raketter, så blir det fort ubalanse den andre veien.

Tankser kan også reparere seg selv etter at faren har vært over en stund, så med mindre man er såpass uheldig at man får C4 plantet på seg (et tips: Proximity Alert), eller kjører over miner, så er det alltid mulig å komme tilbake etter et slag mot 1 - 2 infanterister.

Jeg skjønner at du mener tanks burde skade mer mot infanteri, men med tanke på hvor mye spillet legger opp til Squad-spilling, og til og med gir deg mange hint om å alltid sørge for å ha en engineer rundt kjøretøy, så føler jeg ikke at dette er det verste problemet i spillet.

Ihvertfall ikke når jeg som engineer cruiser rundt på Kharg Island og tar nesten samtlige kontrollpunkter i tur og orden når jeg først gidder å bruke tanks.

Finn deg en god engineer å spille med, hadde du hatt Xbox kunne du gjerne blitt med meg og broren min, han er tank-kjøreren i "spiller-gruppa" vår, og han har aldri hatt noen problem med å knerte bakke-mannskap.

Men vi kan vel kanskje bare ha forskjellige erfaringer.

Ang. realismeargumentet ditt om at "ser det noenlunde realistisk ut så burde det også være det", så er jeg enig med deg, men det får også være grenser her synes jeg.

Det er tross alt bare et spill som er myntet på AAA-spillerne.

Edit:

For å konkludere hva jeg mener om Tanks-diskusjonen vår ganske så fort:

Jo lengre en Tank er oppe, jo større effekt har han på infanteri, DICE sitt fokus her virker å være på at man må jobbe som et lag for å få beholde tanks så lenge som mulig, og dermed øke effekten den har på bakkemannskap.

Hmm, finner ikke hvor jeg aktiveres Battlelog :s

Så vidt jeg vet må du ha Origin på PC?

Jeg er iallefall den eneste av kompisene mine som har det, og derfor også den eneste med Battlelog.

Virker jo som om jeg er DEN selvdiggeren når jeg logger på og ser battle-feed..

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar

Lyser ikke en lommelykt midt på lyse dagen? Lager ikke trær lyd når de faller om kvelden?

Du nekter virkelig å se hvor håpløst det er å gå rundt med et flomlys på hue?

Flomlys? Jaggu..

Man må jo lyse i bakken om dagen for å se om lommelykta er på eller ikke, så at den funker såpass drastisk som noen folk her vil ha det til er bare tull, eller så er dere like lysskye som Robert Pattinson uten sminke.

At sola reflekterer i kikkerten til Recon er heller ikke noe problem her i gården, det er en grei måte å balansere det på når man har såpass (relativt) store maps hvor man får prone.

At folk ikke eier fantasi eller evner til å kunne finne seg gode gjemmesteder og forflytte seg for hver kill burde ikke kalles et designproblem.

Dette minner meg bare fælt om Martyrdom klagingen som var i MW2, folk blir frustrerte over å bli drept som følge av det, og dermed klager de på dårlig designvalg og urealistiske valg, i et spill som ikke akkurat flommer over av realisme.

Selvfølgelig er lyktene kraftigere enn i virkeligheten, men iallefall har ikke jeg personlig noen som helst problemer med lykter på dagtid, og da gidder ikke jeg å klage over dårlig designvalg bare fordi jeg blir knertet av noen med lommelykt på Operation Metro eller Teheran Highway en gang i blandt.

Greit at folk skal få klage, for all del, men da må det også være lov å ta til motmæle uten at motparten automatisk skal hinte til at jeg bare er for stolt til å innrømme at du har rett, kanskje jeg rett og slett bare er uenig?

Eller skal jeg diskutere på ditt nivå?

Er du rett og slett for stolt til å innrømme at du blir eid av folk med lommelykt en gang i blant, og derfor må klage på forumet for at egoet skal få seg et løft av folk som er enige med deg?

Er nok ikke det det er snakk om du mr, er nok mere snakk om at folk ønsker litt mere realisme, selv om spillet i seg selv er arcade, men det forstår kanskje ikke du?;)

Folk vill at(som feks meg) spillet skal se og virke litt realistisk, selv om det ikke er et simulator spill(som feks arma 2)

For å sette det veldig på spissen, hvis de hadde puttet inn romskip eller drager på bf3, så hadde vell du også reagert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...