autmek Skrevet 1. oktober 2011 Del Skrevet 1. oktober 2011 Feilen er vist at noen misunner oss når vi koser oss på 17 mai. Lenke til kommentar
Student of Life Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Det eneste tåpelige ved det hele er at folk er stolte over å vinne et lotteri eller med andre ord bli født inn i en priviligert del av denne lille blå planeten som svever i det uenderlige. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg føler meg tryggere i Norge både økonomisk og fysisk, og det tror jeg ikke så mange andre land deler med oss. Jeg har kanskje alltid tenkt at vi her i Norge ikke er så ekstreme som i andre land og mangelen på korrupsjon i den offisielle sektor samt milliarder av kroner som kontrollerer regjeringen og lovene våres så har ting blitt tryggere for alle. Generelt så har jeg følt at Norge er et mer naivt og skjult land, og jeg vil jo tørre å påstå at dette er en BRA ting. Det kan hende mye av dette har skjedd fordi vi har vært veldig økonomisk sikre og dette skaper mindre konflikter, men uansett hva det er så er det jo slik? Jeg vil si at å ha skapt et slikt land i en ganske forferdelig verden globalt sett kan være noe å feire. Det som er synd nå er at det virker som alt det går litt ut vinduet overalt, også her, pågrunn av all informasjonen fra verden som flommer inn over internett og media. Jau, vet dette høres bakvendt ut men når dere går rundt i gatene og hjemmene til den vanlige nordmann så kan man jo se at standarden er rimelig høy og at det ikke er misbruk og jævelskap overalt som det fort blir i andre land. Noe slikt er verdt å prøve å beholde Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 17. mai er en av de få tingene som samler Norge. Ikke tåpelig. Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Hvorfor vil du ikke si hva du mener bildet minner deg om? Tja, det er vel ikke utenkelig at det gir slike assosiasjoner: Jeg får ingen slike assosiasjoner i det hele tatt. Man går ikke i tog for å feire en fører eller annen ufeilbarlig leder. Alle tvinges ikke til å gå i tog til støtte for et enkelt politisk parti. Ifølge deg vil alle samlinger av menneskemengder føre tankene mot nazismen. Det er jo helt idiotisk. Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Jeg liker 17. Mai. jeg liker også innvandrere som hever flaggene sine, enten det er det norske eller det fra sine hjemland, høyt i været og roper hurra sammen nordmenn. 17. Mai er en dag som samler landets innbyggere og en sånn dag trenger vi. Lenke til kommentar
Drugstar Genius Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 (endret) Orket ikke å lese alt, men nok til å forstå budskapet ditt, er helt enig. Jeg synes de overdriver helt vannvittig med feiringen. Umulig å komme noen steder nesten. Endret 14. oktober 2011 av Vivarin Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Feirer ikke alle land nasjonaldagen sin på en ekstravagant måte..? Lenke til kommentar
Kvassbert Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Nei, det er det et fåtall som gjør. sVerige på Svenske flaggans dag er jo kjempestusslig. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. oktober 2011 Del Skrevet 14. oktober 2011 Feirer ikke alle land nasjonaldagen sin på en ekstravagant måte..? Vet dere nordmenn at i Stoughton Wisconsin feirer de 17de Mai pga sin norsk-amerikansk historie? Det sies at det er stoerre enn alle 17de mai fester i Norge unntatt i Oslo. Det samme gjelder amerikansk nasjonaldagen, 4de juli saa kler de paa seg bunad og holder norsk flagg paa og amerikansk flagg sammen. Taapelig for amerikaner aa blande nasjonaledager? http://stoughtonwi.com/syttendemai/default.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå