Gå til innhold

17.mai - et tåpelig rituale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg føler meg tryggere i Norge både økonomisk og fysisk, og det tror jeg ikke så mange andre land deler med oss. Jeg har kanskje alltid tenkt at vi her i Norge ikke er så ekstreme som i andre land og mangelen på korrupsjon i den offisielle sektor samt milliarder av kroner som kontrollerer regjeringen og lovene våres så har ting blitt tryggere for alle. Generelt så har jeg følt at Norge er et mer naivt og skjult land, og jeg vil jo tørre å påstå at dette er en BRA ting. Det kan hende mye av dette har skjedd fordi vi har vært veldig økonomisk sikre og dette skaper mindre konflikter, men uansett hva det er så er det jo slik? Jeg vil si at å ha skapt et slikt land i en ganske forferdelig verden globalt sett kan være noe å feire. Det som er synd nå er at det virker som alt det går litt ut vinduet overalt, også her, pågrunn av all informasjonen fra verden som flommer inn over internett og media. Jau, vet dette høres bakvendt ut men når dere går rundt i gatene og hjemmene til den vanlige nordmann så kan man jo se at standarden er rimelig høy og at det ikke er misbruk og jævelskap overalt som det fort blir i andre land. Noe slikt er verdt å prøve å beholde

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor vil du ikke si hva du mener bildet minner deg om?

Tja, det er vel ikke utenkelig at det gir slike assosiasjoner:

Jeg får ingen slike assosiasjoner i det hele tatt. Man går ikke i tog for å feire en fører eller annen ufeilbarlig leder. Alle tvinges ikke til å gå i tog til støtte for et enkelt politisk parti.

Ifølge deg vil alle samlinger av menneskemengder føre tankene mot nazismen. Det er jo helt idiotisk.

Lenke til kommentar

Feirer ikke alle land nasjonaldagen sin på en ekstravagant måte..?

Vet dere nordmenn at i Stoughton Wisconsin feirer de 17de Mai pga sin norsk-amerikansk historie? Det sies at det er stoerre enn alle 17de mai fester i Norge unntatt i Oslo. Det samme gjelder amerikansk nasjonaldagen, 4de juli saa kler de paa seg bunad og holder norsk flagg paa og amerikansk flagg sammen.

Taapelig for amerikaner aa blande nasjonaledager?

http://stoughtonwi.com/syttendemai/default.asp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...