MosRew Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Jeg får random blåskjerm. Tror det er rammen som tuller med meg. Pcen er ganske ny. kjøpt i slutten av juli. Specs: HK: ASUS Sabertooth 990FX, Socket-AM3+ Skjermkort: Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5 RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9, Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24 CPU: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition PSU: Corsair HX 850W PSU HD: Corsair SSD Force Series F115, 115GB HD: 2x Samsung SpinPoint F3 1TB Lydkort: Creative X-fi Extreme gamer Er det utrolig viktig og stille volten til rammen manuelt? Kan dette forårsake blåskjerm? Hvilken av de slottene er rammen egentlig skal stå i? Tror jeg har single channel nå. Endret 24. september 2011 av MosRew Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det står i manualen til hovedkortet hvor minnet skal plasseres. Minne kan forårsake blåskjerm, men normalt så er det drivere som lager blåskjermer. Prøv å justere volten manuelt og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Du har single-channel nå. RAM'en skal stå i like-fargede "slot'er" for å få dual-channel. Flytt den RAM-brikken som står i den grå "slot'en" over i den sorte ved siden av. Hva angår spenning, mener jeg å huske at Corsair XMS3 bør ha 1,8v. Hvis hovedkortet gir mindre enn 1,8v, så ville jeg ha satt spenningen manuelt. 1,9v bør også være trygt. Endret 24. september 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 På bildet av rammen står det 1,65V hva betyr dette? at rammen skal ha 1,65 volt? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Den skal ha 1,65V ja. DDR3 RAM kjøres ofte med den spenningen. Høyere spenning brukes ofte ved overklokking. Litt mer info: Manufacturer: Corsair Model Number: TR3X3G1600C8D Capacity: 6GB (3x2GB) Type: DRAM Technology: DDR3 SDRAM Form Factor: DIMM -240 pin Memory Speed: 1600Mhz Latency Timings: 8-8-8-24 Voltage: 1.65v RAM Features: Matched triple kit Dominator with DHX + Technology for X58 based motherboards with an Intel Core i7 CPU Requirements: Compatible X58 Motherboard - 3x 240pin DDR3 slots Service and Support Lifetime Warranty Så kanskje det minnet ikke går så bra sammen med en AMD CPU etter som det laget for Intel CPUer. Endret 24. september 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Er det dette minnet du har? Litt vanskelig å se på bildet om de er like. I så fall skal det ha 1,65V spenning. Endret 24. september 2011 av Chavalito Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Ja er det minnet jeg har. Hvis du zoomer inn på ram bildet så står all info der . Tusen takk for hjelpen så langt. Har satt rambrikkene i Dual channel mode nå. Og så står det på Unganged Mode. Jeg har også stilla Volten til 1.65V. Har ikke hatt blåskjerm ennå. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Har satt rambrikkene i Dual channel mode nå. Og så står det på Unganged Mode. Jeg har også stilla Volten til 1.65V. Har ikke hatt blåskjerm ennå. The Phenom and Phenom II chips have two built-in memory controllers. ganged = 1x 128-bit memory controller. both memory controllers are combined into one 128-bit wide memory controller. unganged = 2x 64-bit memory controllers. each channel gets its dedicated pool of memory. AMD representative recommended unganged mode. Hvis du ikke lengre får blåskjerm, så la volten stå der den er. Får du fortsatt blåskjerm, så prøv med gradvis høyere spenning. Endret 24. september 2011 av Omnithunder Lenke til kommentar
Borgemeister Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Sett RAM'en i lik farge på slotsene. Svart - Svart eller Hvit - Hvit, ikke Svart - Hvit og omvendt Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 LAst opp dumpfilene. De ligger i mappen C:\Windows\Minidump Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå