AnonymDiskusjon Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei. Dette kommer til å bli vanskelig å forklare + rotete men skal prøve mitt beste For 2-3 år siden så kom jeg løpend einn i en gang på sklen der jeg snublet/ble spendt så føyk jeg inn i en dør til klasserommet vårt. (med hodet først) Det ble ikke noen ytre skader på hodet mitt men jeg vet at det er noe som har forandret seg der. (skjedde på vintern i 9 kl) Før ulykken har jeg hatt 2 koselige og smarte stemmer oppi hodet mitt+pluss en ganske god hukkomelse. Jeg hadde store interesser for historie og var en humoristisk og var ganske kreativ. Sånn ca alt det som jeg har ramset opp nå har jeg mistet, så mye av min hverdag har blitt mye mer vanskelig. som sist denne uken fikk jeg en oppgave om noe der det sto at vi skulle bruke kreativiteten osv. samme med fantasi, og oppfinsomhet, alt det er borte+ pluss at det føles/høres ganske stille ut oppi hode mitt. Ellers så har jeg fått store interesser for foto, som en erstattning til hukommelse. For folk som lurer om det med stemmene i hodet mitt. De var de mest koselige "personene" jeg har kjent, de var der altid for meg og vi drev å diskuterte alle ting og det var rett å slett kjempe gøy, de var på en måte fantasi venner, de var perfekte og kunne lese min hukkomelse mens de hadde sin egen å. som også var spennede. Hukkomelsen min... Jeg har litt igjen av langtidshukkomelse men mistet nesten all korttids hukkomelse. Så hvis lærern spør meg hva vi hadde i forrige time så er det stor kjanskje for at jeg har glemt det. Jeg går nå på VG 2 nå og karakterene mine har normalisert seg igjen men hvis jeg ser tilbake på karakterene mine så ser jeg at, fra 8 kl så kom jeg generelt fint ut men 10 kl så ser man att jeg sleit med å bare holde 3erne. Jeg har også hatt en del problemer med familie forhold mellom mor og far, men eller så er det en positiv ting med hukkomelsestapet er at jeg kan lett la ting ligge. Merker også at jeg blir langt ifra så lett agresiv/sint på folk som evt plager meg, som kanskje er positivt Noen som har opplevd dette før evt kan rådgive meg hva jeg bør gjøre Postet av anonym: a40c85ed548f8692b419dfb0ddc10cc3 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei Hva ber du egentlig om råd i forhold til? Hilsen Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Hei Hva ber du egentlig om råd i forhold til? Hilsen Dag JO, om noen vet hva jeg bør gjøre Postet av anonym: a40c85ed548f8692b419dfb0ddc10cc3 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det er hukommelseproblemene du vil ha hjelp til? Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Det er hukommelseproblemene du vil ha hjelp til? Dag Ja jeg vil gjerne finne ut hva som har skjedd Postet av anonym: a40c85ed548f8692b419dfb0ddc10cc3 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei igjen Ofte når mennesker sier det har hukommelsesproblemer, så er det faktisk konsentrasjonsvansker det har. Spesielt gjelder dette korttidshukommelses-problem. Det kan jo selvsagt ikke utelukkes at slaget du fikk har skadet deg, men jeg tror forkaringen heller må søkes annet sted. Mistet du bevisstheten som følge av skaden? Har du hatt andre hodeskader tidligere? Bruker du noen medisiner? Stemmene du hørte, var dette hallusinasjoner? Hvis det er konsentrasjonsvansker, så er de sårbare for psykiske stress. Du skriver at det er mye konflikter i familien, og jeg mistenker at det er åsraken til at du ikke får med deg så mye for tiden. Det finnes en rekke hukommelsestester. PPT kan gjøre en del av disse, og legen din kan ta noen eller du kan henvises til spesialist i nevrologi eventuelt nevropsykologi. Der har de grundigere undresøkelsesmetoder for å fastslå hva dette er. Mvh Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Hei igjen Ofte når mennesker sier det har hukommelsesproblemer, så er det faktisk konsentrasjonsvansker det har. Spesielt gjelder dette korttidshukommelses-problem. Det kan jo selvsagt ikke utelukkes at slaget du fikk har skadet deg, men jeg tror forkaringen heller må søkes annet sted. Mistet du bevisstheten som følge av skaden? Har du hatt andre hodeskader tidligere? Bruker du noen medisiner? Stemmene du hørte, var dette hallusinasjoner? Hvis det er konsentrasjonsvansker, så er de sårbare for psykiske stress. Du skriver at det er mye konflikter i familien, og jeg mistenker at det er åsraken til at du ikke får med deg så mye for tiden. Det finnes en rekke hukommelsestester. PPT kan gjøre en del av disse, og legen din kan ta noen eller du kan henvises til spesialist i nevrologi eventuelt nevropsykologi. Der har de grundigere undresøkelsesmetoder for å fastslå hva dette er. Mvh Dag Ihvertfall det med stemmene, så kunne jeg ikke se dem, de var der liksom inni hodet mitt, de hørte alt jeg hørte og vi snakket om de, ikke i virkeligheten, men inni hodet mitt go family saken had blitt mye mer stabil, nå bor jeg bare hos moren min, og faren min anklager meg for å ha ødelagt familien. (han er spesiell...) hvis jeg skulle forklart han hadde vell blitt på flere sider Uansett, han er ustabil og han er ikke helt den fysiske personen. Han drev mere og teroriserte oss psykisk. eksempel, endret regler hver dag, du vet aldri når en regel gjalt. evt hvis du gikk ut med søpla i barbent så fikk vi rom arrest gjennom helgen osv. + han er veldig glad i penger. (pris setter det mere enn sine egne barn) han lyver også ganske mye. Postet av anonym: a40c85ed548f8692b419dfb0ddc10cc3 Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hei igjen Da forstår jeg det slik at du ikke ble bevisstløs etter skaden, og at du ikke bruker medisiner. Litt usikker på hva du svarer angående stemmehøring? Hvor lenge har du hatt det slik, og er de helt vekke nå? Har du hatt kontakt med psykisk helsevern? Videre beskriver du psykisk stress av en slik art at det fullt ut forklarer nedsatt konsentrasjon og derav dårlig hukommelse. Det utelukker selvsagt ikke at du også kan ha pådratt deg en organisk skade som virker med på hukommelsesproblemene dine. Jeg håper du har lite kontakt med faren din, for å vokse opp med slike omsorgspersoner regnes som svært uheldig med tanke på mental helse. Når de vokse har så avvikende væremåter, bør de ikke ha ansvaret for barn. Hvis du vil finne grundigere ut av problemene dine, bør du kontakte legen din og forklare plagene dine der. Hilsen Dag Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Hei igjen Da forstår jeg det slik at du ikke ble bevisstløs etter skaden, og at du ikke bruker medisiner. Litt usikker på hva du svarer angående stemmehøring? Hvor lenge har du hatt det slik, og er de helt vekke nå? Har du hatt kontakt med psykisk helsevern? Videre beskriver du psykisk stress av en slik art at det fullt ut forklarer nedsatt konsentrasjon og derav dårlig hukommelse. Det utelukker selvsagt ikke at du også kan ha pådratt deg en organisk skade som virker med på hukommelsesproblemene dine. Jeg håper du har lite kontakt med faren din, for å vokse opp med slike omsorgspersoner regnes som svært uheldig med tanke på mental helse. Når de vokse har så avvikende væremåter, bør de ikke ha ansvaret for barn. Hvis du vil finne grundigere ut av problemene dine, bør du kontakte legen din og forklare plagene dine der. Hilsen Dag Ja stemmen er helt borte, men uansett takk for svarene Jeg får se hva jeg får gjort i den nærmere tid. uansett, finner ikke løst knappen, i anonym diskusjonen -.- Dere får uansett ha en god dag Postet av anonym: a40c85ed548f8692b419dfb0ddc10cc3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå