Stian-89 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg skal kjøpe meg en 120 GB stor harddisk fra komplett på 7200 rpm, men jeg vet ikke hvilken jeg skal ha. Noen forslag? Dem skal være på rundt 1000,-lappen, helst ikke så mye mer. Jeg har en harddisk i maskinene min som er på 40 GB. Noen som vet om det går an å legge inn en ekstra harddisk sånn at jeg har to i PC`en min (Fujitsu Siemens Scenic, som ble kjøpt i Desember 02)? Harddisken skal for det meste brukes til ting jeg laster ned.. (Har bestemt meg for å gå til innkjøp av ny harddisk fordi vi nettopp har fått oss bredbånd :wink: ) Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Western digital m 8MB cache, eller hvis du er allergisk mot støy blir Seagate anbefalt (har ikke prøvd dem...). Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hei! Er på jakt etter det samme, bare litt billigere (80gb utgaver eller en 120gb). Her er hva jeg står mellom(priser fra komplett): Maxtor DiamondMax Plus 9, 8mb cache 80gb 887kr WD Caviar, 80gb 8mb cache 978kr eller tilsvarende versjoner i 120gb. (Kommer bare ann på pengene). Jeg vurderte også en Seagate, men den blir litt for treg for mitt behov, og for dyr. WD SE 80gb har jeg hørt er bra. Og kommer også godt ut i tester. Men har også hørt den er noe støyende, og gir fra seg en pipelyd. Maxtor DiamondMax Plus 9 80gb 8mb cache har jeg også hørt er bra. Den kommer best ut av IDE 7200rpm testene i High End og Business (se Tester). Den gir visst fra seg en noe svakere lyd enn WD'en, og er litt billigere. Men gir noe varme. Om noen vet noe mer om hvor mye varme den gir, tar jeg det gjerne imot! Vurderer denne harddisken veldig. Men har ingen kabinettvifter. Bare cpu og gpu vifter... Har et Suntek TH-656 kabinett. Eller så har du jo Seagate. Om du trenger noe stille. Den er da noe tregere enn de andre. Mvh, Joachim F. Lenke til kommentar
wil Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 har prøvd Seagate jeg. må si at lyden er en nytelse men det samme kan man ikke si om varmen. den blir ganske varm til tider. men jeg hører den nesten ikke jeg. hører den bare litt, men hvis du kjøper kjøper deg en drevramme og et støydempa kabinett så hører du den ikke i det hele tatt. jeg hadde tenkt til å gjøre det snart jeg. Seagate har jo kommet med 8 MB Cache minne de også, så de er ganske kjappe de også i forhold de andre diskene, f. eks Maxtor, Western, osv. men jeg ville gått for Seagate. Lenke til kommentar
Star Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Fikk meg en av de nye diskene til WDC jeg.. 80gb`er ikke et eneste vondt ord og si.. hører ikke at den starter en gang, ligger i underkant av 40c hele tiden... Perfekt:) i forhold til min gamle IBM .... http://www.home.no/barthezz/wdc.JPG snaise design på an Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Men, er det noen som vet om det er plass til to harddisker i en Fujitsu Siemens Computer Scenic L? Noen plass på nette jeg kan finne det ut? Visst vi opner kabinettet, mister vi garantien da? Lenke til kommentar
huf Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Men, er det noen som vet om det er plass til to harddisker i en Fujitsu Siemens Computer Scenic L? Noen plass på nette jeg kan finne det ut?Visst vi opner kabinettet, mister vi garantien da? Send en mail til de å hør da vel.. Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Send en mail til de å hør da vel.. Har gjort det, men de har ikke svart.. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Visst vi opner kabinettet, mister vi garantien da? Tror ikke d Lenke til kommentar
Star Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Åpner du kabinettet på en fujitsu siemens mister du nok garantien er jeg redd... pleier og være et klisterbak på døra og kabinette.. Når det er kuttet over, ja da er du selv ansvarlig for hva du gjør, men du ødelegger jo ingenting med og titte inni Hvis det er en ny pc er det vel plass til flere... Hvis du i det hele tatt får kontakt med produsenten vil de nok råde deg til og la døra stå igjen uansett... Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 er jo ikke vanskelig å få plass til disker i noen kabinetter nesten *s* Når det gjelder disker anbefaler jeg wd eller seagate. Seagate diskene blir for sykt varme kun ved bruk i kort tid så skal du ha flere disker, kjøp wd, ellers må du helst ha ekstra kjøling for å kjøle det ned. Selv har jeg 5 seagate barracuda 120 gb disker og 4 wd disker på 120 & 200 gig, men må si jeg liker wd diskene best.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå