Gå til innhold

Hvorfor er Samsung S2 mer populær enn HTC Sensation?

Anbefalte innlegg

Noen som har tenkt noe over dette? Når man det ser på forumtrådene så har S2 513 sider, mens Sensation har 46 sider.

Synes selv at det er rart at så mange S2 forran Sensation, da man får i min mening:

-Et dårligere Rom (Bada er ikke noe i forhold til Sense.)

-Dårligere byggekvalitet (og da knuser skjermen fortere.)

-Stor plastikkfølelse.

-Ligger dårlig i min hånd i alle fall.

-bittelittegranne vassere specca tlf.

Gidder ikke ramse opp Sensation, da det er det stikk motsatte på listen.

Ka du tru? Er det kun fordi S2 har fått en heftigere markedsføring, og at forhandlere kanskje har bedre inntjening - eller er det noe jeg overser her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansation:

•  
  • Fysisk større volum
  • Mye tyngre
  • Dårligere video og fotokamera
  • Dårligere ytelse
  • Ikke like god skjerm

Husk at HTC satser helt og fullt på volum, mao ikke sånn som Apple som kun satser på en telefon. Samsung satser og på volum, men de satser også litt ekstra på Galaxy S II, men ikke i nærheten av det Apple igjen gjør med iPhonen. En iPhone får omlag 10+ ganger mer oppmerksomhet totalt sett enn Galaxy S II, og Sensation får kanskje 10+ ganger så lite oppmerksomhet som sistnevnte igjen.

Endret av Open-Source
Lenke til kommentar

Sansation:

•  
  • Fysisk større volum
  • Mye tyngre
  • Dårligere video og fotokamera
  • Dårligere ytelse
  • Ikke like god skjerm

I mine øyne er ikke vekta noe minus med sensation. Det gir et (muligens falskt) inntrykk av soliditet, uansett Venice subjektivt om det er den god eller dårlig ting. Skjermen har utvilsomt dårligere svartnivå, men har til gjengjeld høyere oppløsning, og forskjellen i fargemetning er i høyeste grad et spørsmål om preferanser. I praksis vil man ikke ha stort å klage på med noen av dem.

Lenke til kommentar

SAMOLED+ er det klare førstevalget hos alle mobiljournalister. Vekten har egentlig ikke mye å si om du bruker dongeribuksa, da går det mer på volumet. Tar du på deg ei joggebukse eller lignende, da vil du oppleve tyngdeforskjellen mye. Hadde tidligere DHD, og er glad jeg har en så lett mobil som SGS II nå!

Lenke til kommentar

Sensation har høyre oppløsning, som normalt er veldig viktig for meg. Men S2 har et godt overtak på batterilevetid, og er litt mindre. Totalt så gjør dette at S2 såvidt er å foretrekke for min del.

Det er synd at Samsung ikke kommer med modeller med høyere oppløsning (som ikke er enorme fysisk sett), HTC har definitivt et overtak der inntil videre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

-Dårligere byggekvalitet (og da knuser skjermen fortere.)

Dette er faktisk ikke helt riktig. Byggekvaliteten på selve telefonen er uten tvil bedre. Man får nok også umiddelbart et mer kvalitetsinntrykk av å holde en Sensation i hånden, kontra en Galaxy SII også.

Men til tross for dette, er det helt utrolig hvor mange HTC telefoner (også Sensation) som kommer inn på service med knust skjerm. Der jeg jobber er det kun iPhone 4 vi må ta inn oftere på service pga knust skjerm. Mister du først en Sensation i asfalten blir fallet mye hardere enn det blir med f.eks. Galaxy SII. Kan faktisk ikke huske å tatt inn en eneste Galaxy SII med knust skjerm hos oss, selv om dette er den smarttelefonen som selges desidert mest av for tiden. HTC derimot har derimot vært en gjenganger relativt ofte.

Ser man bort i fra dette, synes jeg ikke det er så mye som skiller Galaxy SII og Sensation. Fantastiske telefoner begge to!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...