SAGE Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Når du starter et spill så kommer vanligvis en intro og videre i fullscreen-format.....er dette programmert i flash?? Vil lage meg en cd som starter automatisk med f.eks en presentasjon av meg selv og mitt firma, men vil ikke at dette skal starte i en webleser....det ser så billig ut:) Tenkte dermed på å lære meg flash, men kan dette fungere sånn "standalone"?? Håper noen fatter hva jeg prøver å knote frem Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 17. august 2003 Del Skrevet 17. august 2003 Når du starter et spill så kommer vanligvis en intro og videre i fullscreen-format.....er dette programmert i flash?? Vil lage meg en cd som starter automatisk med f.eks en presentasjon av meg selv og mitt firma, men vil ikke at dette skal starte i en webleser....det ser så billig ut:) Tenkte dermed på å lære meg flash, men kan dette fungere sånn "standalone"?? Håper noen fatter hva jeg prøver å knote frem Du kan programmere i Flash. Da bruker du noe som heter ActionScript, som ligner veldig på JavaScript. Uansett, det du sikter til er nok multimedia CD'er, da er det Director som er industri-standard. Gå på Macromedia sine sider for å lære mer om programmene. Husk, Flash er til internett o.l. og Director er for å lage mer avanserte multimedia løsninger (du kan programmere i Lingo). Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Er litt usikker her... Kan jeg lage hele cd'en med intro og de påfølgende sidene med DirectorMX,altså det eneste jeg trenger å kjøpe, eller bør jeg "programmere" i Flash og så bruke Director til å "lage" cd'en?? Takker for svar Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. august 2003 Del Skrevet 18. august 2003 Er litt usikker her... Kan jeg lage hele cd'en med intro og de påfølgende sidene med DirectorMX,altså det eneste jeg trenger å kjøpe, eller bør jeg "programmere" i Flash og så bruke Director til å "lage" cd'en?? Takker for svar Bruk Director til alt. Flash er et multimediaverktøy hovedsaklig med tanke på å utvikle animasjoner/enkle applikasjoner for webben. Directror brukes til alt annet (CDROM osv). Mao: Bruk Director til å lage hele shiten, og hvis du noen gang tenker på å lage en webside med animasjoner, da kan du bruke Flash. Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 18. august 2003 Forfatter Del Skrevet 18. august 2003 Takker for oppklarende svar Da går jeg for kun DirectorMX Lenke til kommentar
SAGE Skrevet 19. august 2003 Forfatter Del Skrevet 19. august 2003 Ehh, sett litt rundt ang programmet og det virker rimelig "tungt" å komme igang med :oops: Ser en del tutorials, men har litt problemer med å finne en som vil passe mitt behov...ser ut som det dekker mye, men vil ikke forsøke å lære alt på en gang. Er helt grønn så er det noen som har tips om tutorials som dekker: 1. Basics 2. Enkle intro/animasjons-programmeringer 3. Lage en enkel og grei multimedia-presentasjons-cd Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 På Macromedia sidene finnes det endel tutorials på de aller fleste Macromedia programmene. Så det er bare å sjekke der! Edit: Macromedia link. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå