Gå til innhold

Er det flash-programmering?

Anbefalte innlegg

Når du starter et spill så kommer vanligvis en intro og videre i fullscreen-format.....er dette programmert i flash??

Vil lage meg en cd som starter automatisk med f.eks en presentasjon av meg selv og mitt firma, men vil ikke at dette skal starte i en webleser....det ser så billig ut:) Tenkte dermed på å lære meg flash, men kan dette fungere sånn "standalone"?? Håper noen fatter hva jeg prøver å knote frem :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Når du starter et spill så kommer vanligvis en intro og videre i fullscreen-format.....er dette programmert i flash??

Vil lage meg en cd som starter automatisk med f.eks en presentasjon av meg selv og mitt firma, men vil ikke at dette skal starte i en webleser....det ser så billig ut:) Tenkte dermed på å lære meg flash, men kan dette fungere sånn "standalone"?? Håper noen fatter hva jeg prøver å knote frem :roll:

Du kan programmere i Flash. Da bruker du noe som heter ActionScript, som ligner veldig på JavaScript. Uansett, det du sikter til er nok multimedia CD'er, da er det Director som er industri-standard. Gå på Macromedia sine sider for å lære mer om programmene. Husk, Flash er til internett o.l. og Director er for å lage mer avanserte multimedia løsninger (du kan programmere i Lingo).

Lenke til kommentar

Er litt usikker her... Kan jeg lage hele cd'en med intro og de påfølgende sidene med DirectorMX,altså det eneste jeg trenger å kjøpe, eller bør jeg "programmere" i Flash og så bruke Director til å "lage" cd'en??

Takker for svar

Lenke til kommentar
Er litt usikker her... Kan jeg lage hele cd'en med intro og de påfølgende sidene med DirectorMX,altså det eneste jeg trenger å kjøpe, eller bør jeg "programmere" i Flash og så bruke Director til å "lage" cd'en??

Takker for svar

Bruk Director til alt. Flash er et multimediaverktøy hovedsaklig med tanke på å utvikle animasjoner/enkle applikasjoner for webben. Directror brukes til alt annet (CDROM osv).

Mao: Bruk Director til å lage hele shiten, og hvis du noen gang tenker på å lage en webside med animasjoner, da kan du bruke Flash.

Lenke til kommentar

Ehh, sett litt rundt ang programmet og det virker rimelig "tungt" å komme igang med :oops:

Ser en del tutorials, men har litt problemer med å finne en som vil passe mitt behov...ser ut som det dekker mye, men vil ikke forsøke å lære alt på en gang. Er helt grønn så er det noen som har tips om tutorials som dekker:

1. Basics

2. Enkle intro/animasjons-programmeringer

3. Lage en enkel og grei multimedia-presentasjons-cd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...