Joachim_F Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Vi tar en titt på kongen av nittitallets fotballspill. Les hele saken Lenke til kommentar
Daggy Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Legendarisk spill! Husker når man klarte å skru ballen i mål, en herlig følelse. Har hatt det på XBLA i flere år, tar det frem av og til:) Lenke til kommentar
Feskinger Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Flott å se deg tilbake på hjemlige trakter, Joachim! Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Spillet serverte et raskt og vanedannende fotballgameplay som var enklere å lære enn Kick Off 2 blant annet fordi det var lettere å holde kontroll over ballen. Makan! Enklere å lære liksom. Det var Kick-Off 2 som var kongen! Var nok det spillet som ble spilt mest på Amigaen her. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hadde Sensible Soccer på Sega Game Gear. Det så rimelig likt ut bortsett fra at man så et litt mindre utsnitt av banen pga mindre oppløsning. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) For meg var det Kick-Off 2 for alle pengene. Dro frem Sensible Soccer av og til, men det var mest pga alle mulighetene man hadde som f.eks manager modus og egenlagde serier og turneringer. Lasta ned Sensible Soccer ifjor til Xboxen og spilte det bare et par timer før jeg ble lei, desverre.. 'edit: men da Amiga Format hadde Sensible War of Soccer eller noe klarte jeg ikke å legge det fra meg. Det var rett og slett Sensible Soccer med Cannon Fodder gutta og en granat som ball. Fantastisk! Endret 24. september 2011 av Mister Gnu Lenke til kommentar
Lactulose Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Kanskje IK Start ledelsen burde erstattet deg med Knut Tørum, i stedet for Mons Ivar Mjelde? Hehe. Selv om dette var en tid da jeg drakk varm melk og spiste mat på små glass, var det interressant å lese, good job! Lenke til kommentar
samco Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Tror jeg har spillet fortsatt på amiga 500 min Ble spillt litt i sin tid, men min fave var North n South :!: Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Tidenes beste fotballspill. Ingen er engang i nærheten. Spilles fremdeles på min PC med Amiga Emulator (Win UAE) og en http://www.amazon.co.uk/Powerplay-Competition-Pro-5000-Joystick/dp/B000J5U09W/ref=sr_1_3?s=videogames&ie=UTF8&qid=1316864483&sr=1-3 , så opplevelsen blir 100% samme som i gamle dager på Amigaen Endret 24. september 2011 av LoveAmiga Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 du burde ha nevnt at man kan spille SWOS on-line i dag med Amiga-emulatorer :-D anbefaler alle å sjekke ut SWOS Total Pack. http://www.sensiblesoccer.info/forum/index.php?topic=4199.0 men, ja. dette og CM 93/94. for noen spill! spiller dem enda den dag i dag, med jevne mellomrom. har brukt utallige timer på begge. både på amiga, DOS, og amiga- og DOS-emulatorer. SWOS 96/97 er forøvrig identisk med 95/96. det er bare en databaseoppdatering. Lenke til kommentar
Adriano Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Dessverre aldri hatt noe forhold til dette spillet i barndommen, da jeg kun hadde C64 og etterhvert PC. Spilte dog veldig mye Microprose Soccer på C64, uvitende om at det fantes et oppgradert(og tilsynelatende mye bedre) spill på Amiga/Atari. Spilte også litt Kick-Off 2 og 3 hos kamerater, før all fotballspill-interesse ble rettet mot FIFA-serien på siste halvdel av 90-tallet, i første omgang med FIFA 96. Lastet ned SWOS når det kom på XBLA, men siden jeg ikke hadde noe forhold til det fra før, ble det fort lagt bort. Lenke til kommentar
hunkadunk Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Kunio Kun no Nekketsu Soccer League (World Cup på engelsk) er etter min mening tidenes fotballspill! Endret 25. september 2011 av hunkadunk Lenke til kommentar
ToreBarsk Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Alt dette er før min tid. For min del er det Nintendo World Soccer på NES som er det einaste fotballspellet.Der man kunne rett og slett drepe hverandre med ein skikkelig god skulder-mot-...alt. Og skru ballen 180++ grader viss du var Argentina. Du kunne òg dø av å snuble på steiner som låg på banen. Dette er jo tydeligvis helt forskjellige spell, men dog... Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Et herlig spill. Spilte det både på Amiga og PC på nittitallet. Mener å huske vi lagde egne lag og var samlet kveld etter kveld en gjeng og spilte ... Lenke til kommentar
Fjodorgrim Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Tror jeg spilte mest et annet spill som heter GOAL. De andre var så vanskelige.. Og den Competition Pro remaken er IKKE så bra som originalen .. Har to-tre.. Og etpar DB9 utgaver som er mer ålreite enn USB utgaven. De er brukelige.. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Dette var mitt yndlingsspill på CDTV'n, men det var et helvete å få lastet inn. Måtte ofte prøve et titalls ganger, og når det først ble lastet inn stod maskinen på i dagesvis. Utrolig at de ikke klarte å lage CDTV'n 100 % kompatibel med Amigaen... Lenke til kommentar
Te'om Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Sensible World of Soccer var utrolig morsomt. Dette, Ultimate Soccer Manager og International Soccer er de tre fotballspillene jeg har best minner fra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå