pmbpictures Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Skal kjøpe meg ny(e) linse®/ objektiv(er) til mitt nikon d5100. Vil høre hva folk anbefaler. Har en 17-70mm sigma 2.8-40 OS HSM fra før. Er 15 år gammel, så har ikke haugevis med penger, men men.. Gi meg din mening om hva som er må ha objektiver for Nikon ( d5100 ) Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det avhenger jo helt av deg og dine behov. Hva savner du med det utstyret du har i dag? Mer tele eller vidvinkel? Bedre lysstyrke? Bedre skarphet på brennviddene sigmaobjektivet ditt dekker i dag? Hva er bruksområdet? Alle kan ha en mening om hva man ikke kan leve foruten, men dette er som oftest helt individuelt og avhenger totalt av hva akkurat DU trenger. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hva savner du mest med objektivet i dag, da? Kikk på Vidvinkelzoom Telezoom Stativ Blits Lyssterk fastoptikk Makroobjektiv Fotobok Lenke til kommentar
TaraldR Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Objektivet du har er ikke så gæren't. Hva du skal utvide med avhenger som nevnt av hva du trenger. Lyssterk fastoptikk er rimeligst. Du har AFS 50mm f/1.8 og AFS 35mm f/1,8 på den rette siden av 2000 kroner, kanskje ned mot 1000 brukt. Vidvinkel og (ålreit) tele er dyrere. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Mye er avhengig av hvor mye du kan innen fotografering og hva du liker å fotografere, synes du dette er gøy og liker å prøve kreativ fotografering kan et rimelig fastobjektiv være tingen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Har du noen fotointeresserte kamerater med andre objektive? Prøv ut deres objektiver og se om det er noe av det du kunne tenke deg. Første innlegg virker litt "penga brenner i lomma - skudd i blinde" Endret 24. september 2011 av Simen1 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Nikon AF-S 35mm f/1.8 koster under 1500kr. Det er bare å kjøp! 1 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Det kommer vell annpå hvilken typer fotografering du liker - portrett,landskap,telezoom etc. Det objektivet du har nå er vell ett "Macro" objektiv om jeg ikke tar helt feil. Så det har jo sine begrensninger. Gi meg din mening om hva som er må ha objektiver for Nikon ( d5100 ) Som du sier i sistelinjen i innlegget ditt så er det ikke noen "må ha objektiver" for noen dslr`s noe must - det er heller bruksområdet man skal bruker objektivet til hva man har av interesse å ta bilder av. La oss høre hva du liker å ta bilder av - interesse osv så blir svarene mere presise. Endret 24. september 2011 av Ivanka Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hm..... Jeg har lyst på noe med litt brennevide ihvertfall 75mm + Lyssterkt er alltid fint. Bildekvalitet er alltid et must. Endret 25. september 2011 av pmbpictures Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hm..... Jeg har lyst på noe med litt brennevide ihvertfall 75mm + Lyssterkt er altid fint. Bildekvalitet er altid et must. Nikkor 70-300 er ikke så dum. Ikke lyssterk, men har VR og bra bildekvalitet. Får den ned i 3000 brukt om du er heldig. Bruker den en del, og er veldig fornøyd. Edit: tar med et eksempel.. Endret 25. september 2011 av kjelldell Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Ligger en 70-300mm på foto.no til grei pris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå