HOVI Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 # Vet ikke helt om dette er riktig forum, bare flytt den hvis den er feilpostet. - Over sporadiske, ofte lengre perioder av gangen klarer jeg ikke å nå nettsiden youtube.com (noen google tjenester og søk kan også bli berørt av problemet). Dette høres sikkert helt dustete ut, jeg mener altså at selve siden ikke kan nås, verken ved riktig nettadresse eller ipadresse og i terminalen kommer >>> ping: cannot resolve www.youtube.com: unknown host flash fungerer fint overalt, og problemet forsvinner ofte ved omstart for så å dukke opp senere i økten. Det interessante er at ved å bruke en proxy server kommer jeg inn på siden. Ut ifra dette virker det som det er relatert med min ipadresse eller noe. Jeg kjører fult oppdatert system med MBpro og OSX lion på et get brebånd. Problemet gjelder bare denne maskinen i nettverket. Noen som har forslag til hva problemet kan være og evt. løsning? Takk på forhånd for all hjelp! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hvilken DNS-server bruker du? Lenke til kommentar
HOVI Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 @ JohndoeMAKT Regner med at det er dette du vil ha? >>> domain getinternet.no >>> nameserver 192.168.0.1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Jepp. Det er din lokale router. ("Get-boksen" eller en router du har) Har du muliget for å logge inn på den og sjekke hvilken DNS-server den igjen bruker? Eventuelt kan du bare endre din DNS fra 192.168.0.1 til f.eks 195.159.0.100 Lenke til kommentar
HOVI Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Har ikke muligheten til å logge inn på den. Men å skifte DNS funket! konge, thanks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå