ssolrud Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Har netopp bygd meg ny pc. Når jeg prøver å starte den skjer det ingen ting. Power knappen lyser rødt, reset lyser grønt har sjekket 24 pin og 8 pin power er koblet til. cpu står slik den skal. Hardware: ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB) BLUE CORSAIR AX 850W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 90GB SSD MLC CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3 GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI SO V2 1GB PCI-E DVI/HDMI (X2) INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155 Noen som har vært bort i lignende? Har ikke noe hardware liggende for å teste i annen maskin Lenke til kommentar
RaWTass Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Har du ingen indikatorlys eller koder på hovedkortet ditt som kan fortelle deg hvor det stopper opp? Har du husker å koble i strøm til cpu? Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Har du ingen indikatorlys eller koder på hovedkortet ditt som kan fortelle deg hvor det stopper opp? Har du husker å koble i strøm til cpu? Det er masse indikator lys på kortet. men det starter bare ikke ingen ting skjer når jeg trykker på power knappen (både i chasis og på HK). Har koblet til begge strøm kontaktene til hovedkort (24 og 8 pins) Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 har du koblet kablene fra kabinettet til hovedkortet? Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 har du koblet kablene fra kabinettet til hovedkortet? Ja, kortet har og en power knapp. Ingen av dem gir resultat Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Har nå fått testet PSU i an litt eldre pc. 20 pins og 4 pins connector til HK. Den startet Forstår fortsatt ikke hvorfor det ikke skjer noe når jeg trykker på power knappen i den nye Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Har nå testet med kun cpu og 1 ram brikke. Ikke et rykk i CPU vifta engang! Er det cpu som er ødelagt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Har du avstandsbrikker mellom hovedkort og kabinett (og riktig plassert)? Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Det er et Corsair Graphite 600T kabinett. avstands brikkene er en del av HK plata. Men på det ene hullet i HK er det ikke mulighet å sette i skrue for der kommer det en tapp opp fra HK plata Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Hvordan er det mulig å ha faste avstandstykker ferdig montert? Det er forskjell på hvor skruehullene er plassert på hovedkort, så det ville være en stor begrensing på hva man kan bruke. Fant en review som sier: "Installing the mainboard is an easy task, simply place the spacers in the appropriate locations ..." Endret 24. september 2011 av Hårek Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Hvordan er det mulig å ha faste avstandstykker ferdig montert? Det er forskjell på hvor skruehullene er plassert på hovedkort, så det ville være en stor begrensing på hva man kan bruke. Fant en review som sier: "Installing the mainboard is an easy task, simply place the spacers in the appropriate locations ..." Anner ikke om de er fast. De stod ivertfall i når jeg åpnet kassen første gangen å passet med mitt HK. Jeg får skru av å HK å sjekke. Det er ikke noen spacere med kassen ellers Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 En liten gjenganger av en feil er at man har en spacer for mye, dvs det ikke er et skruehull der i HK. Det fører til kortslutning av HK. Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) En liten gjenganger av en feil er at man har en spacer for mye, dvs det ikke er et skruehull der i HK. Det fører til kortslutning av HK. Har nå sjekket spacerne står bomm fast i HK plata. Men fra det jeg kan se er det ingen fler i forhold til Hull i HK. Men i det midderste hullet går det ikke ann å skru inn en skrue for der kommer det en avrundet tapp opp fra spaceren istedenfor et hull for en skrue. Forøverig ser det ut som om at det er laget hull for 4-5 spacere til i HK plata i kassen. Endret 24. september 2011 av ssolrud Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) WTF CLRTC har ingen jumper på seg. Hverken på 1-2 (som skal være default ((Normal) eller 2-3 for Clear RAM RTC Hmm kan dette ha noe å si ? Ut å lete etter jumper Endret 24. september 2011 av ssolrud Lenke til kommentar
ssolrud Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 SATAN ASUS!!! Solved Rotet vekk 2 dager med knoting fordi de har glemt en jumper!!! X-O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå