Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Ny maskin vil ikke slå seg på

Anbefalte innlegg

Har netopp bygd meg ny pc.

Når jeg prøver å starte den skjer det ingen ting.

Power knappen lyser rødt, reset lyser grønt

har sjekket 24 pin og 8 pin power er koblet til.

cpu står slik den skal.

Hardware:

ASUS P8Z68-V PRO Z68 S-1155 ATX

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ CL9 (4X4GB) BLUE

CORSAIR AX 850W PROFESSIONAL SERIES MODULAR PSU

CORSAIR FORCE GT SERIES 3 2.5" 90GB SSD MLC

CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI SO V2 1GB PCI-E DVI/HDMI (X2)

INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

Noen som har vært bort i lignende? Har ikke noe hardware liggende for å teste i annen maskin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ingen indikatorlys eller koder på hovedkortet ditt som kan fortelle deg hvor det stopper opp? Har du husker å koble i strøm til cpu?

Det er masse indikator lys på kortet. men det starter bare ikke ingen ting skjer når jeg trykker på power knappen (både i chasis og på HK). Har koblet til begge strøm kontaktene til hovedkort (24 og 8 pins)

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å ha faste avstandstykker ferdig montert? Det er forskjell på hvor skruehullene er plassert på hovedkort, så det ville være en stor begrensing på hva man kan bruke.

Fant en review som sier: "Installing the mainboard is an easy task, simply place the spacers in the appropriate locations ..."

Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å ha faste avstandstykker ferdig montert? Det er forskjell på hvor skruehullene er plassert på hovedkort, så det ville være en stor begrensing på hva man kan bruke.

Fant en review som sier: "Installing the mainboard is an easy task, simply place the spacers in the appropriate locations ..."

Anner ikke om de er fast. De stod ivertfall i når jeg åpnet kassen første gangen å passet med mitt HK. Jeg får skru av å HK å sjekke. Det er ikke noen spacere med kassen ellers

Lenke til kommentar

En liten gjenganger av en feil er at man har en spacer for mye, dvs det ikke er et skruehull der i HK. Det fører til kortslutning av HK.

Har nå sjekket spacerne står bomm fast i HK plata. Men fra det jeg kan se er det ingen fler i forhold til Hull i HK. Men i det midderste hullet går det ikke ann å skru inn en skrue for der kommer det en avrundet tapp opp fra spaceren istedenfor et hull for en skrue.

Forøverig ser det ut som om at det er laget hull for 4-5 spacere til i HK plata i kassen.

Endret av ssolrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...