Grell2k Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Hei! Jeg har et problem, og siden min know-how og google-søk ikke har gitt noen resultater tyr jeg nå til dere. Har satt sammen en ny maskin til bestefar. Relevante specs er sånn: Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Silver Power SP-SS400 400W PSU Microsoft Windows 7 Home Premium NO, 64 bit AMD Athlon II X3 455 Seagate Barracuda® 7200.12 1TB Installasjon av Win går fint. Når jeg har boota opp for første gang (og senere booter forsåvidt) - uten å installert chipsetdriverne som følgte med funker alt fint (bortsett fra at oppløsningen ikke går høyere enn 1400x1050 og bildet ikke fyller hele skjermen - pga av win7s default generiske skjermdriver). Når jeg derimot installerer medfølgende drivere melder problemet seg. Etter den nødvendige omstarten, kommer jeg inn i win7 login, som nå er ved sitt rette og i full blomst - riktig oppløsning og et bilde som fyller hele skjermen). Etter så å ha slått inn brukernavn og passord, loader den fint et lite øyeblikk før det hele går i svart og bare stanser opp. Gang på gang. Det hele peker på vga-driveren, mener jeg, fordi jeg problemet oppstår de gangene hvor jeg har kun installert denne. Men både siste driver fra AMD-sida og driver fra medfølgende plate gir samme resultat. I'm bummed! Noen som har noe tips eller? Har bare helga til rådighet, så hadde satt pris på raske innspill Endret 23. september 2011 av Grell2k Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Hadde selv tilsvarende problemet som du nevner på en selvbygg PC. Og ja, det er nok mest sansynlig VGA driveren som i mitt tilfelle var HIS Radeon HD 5770. Forskjellen her var at VGA driveren fra HIS sin hjemmeside fungerte uten problem hos meg, den var bare flere måneder eller flere versjoner om du vil bak driverene på AMD/ATI sin hjemmeside. Jeg lette etter svar og forsøkte mange MacGyver løsninger uten resultat. Jeg ga dog for opp ganske fort, ettersom jeg hadde bilde og riktig oppløsning på skjermen og at denne PC på den tid bare ble brukt til en "Test PC" om det er riktig ord. En PC der jeg kunne installere og teste ut alle mulige forskjellige programmer, tweaks etc,etc. uten å bekymre meg om en eventuell reinstallering av Windows. Nå kommer det dumme i det hele, den klassiske gjør det på nytt løsningen. For snart to måneder siden, hadde jeg lite å gjøre, så jeg bestemte meg for å legge inn Windows 7 på nytt på min Test PC. Prosessen går som jeg alltid har installert Vista/7 ved å formatere hele sullamitten og legge dem inn på nytt. Når jeg hadde fått inn en fersk Windows installasjon, så forsøkte jeg på nytt å legge inn VGA driverene fra AMD sin hjemmeside. Denne gangen så ble alt installert uten problem og PC restartet som normalt uten tegn på problemer. Jeg vet ikke hva som var problemet den første gangen, muligens det var antivrisuprogrammet som laget litt krøll? nVidia advarer mot at antivirus/brannmur o.l. kan hndre riktig installasjon av deres drivere, så hvorfor skulle AMD være fremmed for det samme på sine drivere? Du kan som start forsøke å deaktivere/avinstallere alle antivirusprogrammer på PCen og forsøke å installere VGA driverene på nytt. Eller så kan du forsøke å legge inn Windows7 på nytt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Prøv å laste ned catalyst 10.2 driverne. Nyere versjoner gir problemer her hos meg. Dersom dette løser problemet, må du passe på å ikke oppdatere driverne via Windows Update. Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Hei - takk for svar! Vet ikke om det er så mye å hente på å deaktivere antivirus da det ikke er annet enn windows defender inne.. Jeg får prøve med litt eldre drivere senere i dag da jeg drar bort til bestefar. Han er en utålmodig skrue, så håper å fikse det snart. Lenke til kommentar
Grell2k Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Meh, ingen av forslagene løser noe. Får prøve Gigabyte support + litt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå