Gå til innhold

NY gaming pc(uten skjermkort) til mindre enn 7000kr

Anbefalte innlegg

tiden nærmer seg for bf3 (og beta) og en venn av meg har tenkt til å kjøpe seg ny PC.

hva han ser etter:

mulighet for crossfire uten at kortene(5850)er helt oppi hverandre

et bra kabinett som er stille og "kult" og ryddig

mest pc for pengene 5500-7000

han trenger alt av pc-deler uten om skjermkort, han får låne et 4850 kort fram til amd 79xx serien kommer ut (januar) etter det kommer han til å kjøre to 5850 i cf.

jeg lurer på en ting, nå er jo fire kjerner standard og nye spill begynner å støtte det. er det verdt å vente på bulldozer på grunn av kjernene?

forslag:

ASUS P8P67 PRO

i5 2500k

8gb 1600MHZ

650-800W PSU

OCZ VERTEX PLUS 2.5" 120GB SATA/300

samsung F3 1 TB

SILVERSTONE RAVEN RV03 (ikke på lager :dontgetit: )

cpu cooler CM hyper 212

120mm fan

han vil helst bestille så han har pcn før eller i starten av høstferien. hvis det er mye letter hvis jeg legger til linker kan jeg gjøre det.

er det noe mer dere lurer på eller som ikke kom godt nok fra bare spør :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

tiden nærmer seg for bf3 (og beta) og en venn av meg har tenkt til å kjøpe seg ny PC.

hva han ser etter:

han trenger alt av pc-deler uten om skjermkort, han får låne et 4850 kort fram til amd 79xx serien kommer ut (januar) etter det kommer han til å kjøre to 5850 i cf.

jeg lurer på en ting, nå er jo fire kjerner standard og nye spill begynner å støtte det. er det verdt å vente på bulldozer på grunn av kjernene?

forslag:

ASUS P8P67 PRO

i5 2500k

8gb 1600MHZ

650-800W PSU

samsung F3 1 TB

cpu cooler CM hyper 212

120mm fan

han vil helst bestille så han har pcn før eller i starten av høstferien. hvis det er mye letter hvis jeg legger til linker kan jeg gjøre det.

er det noe mer dere lurer på eller som ikke kom godt nok fra bare spør :thumbup:

1. Tviler på 4850 vil klare særlig høy oppløsning, og han må nok ha flere ting på low i tillegg. Mitt 5850 toxic overklokket til gpu 900mhz og minne på 4800mhz sliter på 1920x1080 med alt på low på caspian border.

2. Bulldozer ble nettopp lansert, og dessverre var det svært skuffende ytelse. Å gå for innkjøp av bd er kun fornuftig hvis man har et kompatibelt am3+ hk. Ellers gå for i5 2500k.

Lenke til kommentar

hva han ser etter:

forslag:

ASUS P8P67 PRO

i5 2500k

8gb 1600MHZ

650-800W PSU

samsung F3 1 TB

cpu cooler CM hyper 212

120mm fan

Vertex plus bruker en treg kontroller, kjøp vanlig Vertex 2, Intel 320 eller Crucial M4.

Angående Bulldozer: megaflopp, les i signaturen min om du vil se hvor god skuffende dårlig ytelsen er.

Hvis du er på dustin.no kjøper du en XFX-PSU på 750W, disse er relativt billige og veldig gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...