Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får bare 1 DVI utgang på skjermkort til og fungere (Finner bare 1 av 2 skjermer)

Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt ny PC (https://prisguiden.no/liste/127128), men har problemer med og koble på 2 skjermer.

Jeg vet at begge skjermene fungerer, men jeg får de bare til og fungere på 1 DVI utgang på det nye skjermkorte.

Skjermene er VGA så jeg bruker VGA til DVI overgang men det skal vel ikke være noe problem ettersom det var det jeg gjorde på min gamle PC?

Når jeg går innpå Catalyst driver software og trykker ''Detect Display'' Så blinker den éne skjermen svart i 1 sec, så skjer det ingenting.. Finner bare 1 skjerm.

Etter jeg hadde funnet ut av dette jeg ringte til butikken jeg kjøpte skjermkortet fra og snakket med de, de anbefalte at jeg sendte skjermkorte inn for å bli feiltestet. De fant ingen feil og fikk begge utgangene til og fungere. Imenst jeg ikke hadde skjermkort så brukte jeg skjermkortet som er innebyggd i hovedkortet, 1 skjerm bare for jeg hadde ikke DVI-D overgang til skjermene (Hovedkortet har 1 DVI-D og 1 VGA utgang.) og det funket, men etter jeg satte inn skjerkortet igjen så fungerte ikke den lengere heller.

Oppsummering, Skjermene fungere bare på 1 av 2 DVI utganger og det innebyggde skjermkortet i hovedkortet fungere ikke når skjermkortet er i PC'en.

Jeg har ingen peiling på hva jeg skal gjøre, noen som vet noe jeg kan prøve?

Takk på forhånd

Edit1: Jeg bruker windows XP og butikken som testet det brukte windows 7.

Endret av Raytee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd å finne dokumentasjon på at begge er DVI-I, men finner ikke noe informasjon om dette. Står det i manualen (finner ikke denne på nettet) at begge er DVI-I? Selv om selve kontakten ser ut som DVI-I, så er det ikke sikkert at den er koblet opp slik. På bildene som jeg finner hos XFX, så ser begge faktisk ut som Dual Link DVI-I, mens spesifikasjonene sier at det kun er en Dual Link.

Også, på bildet så er den ene lange pinnen mellom de fire analoge breiere en den andre. Hvis dette er tilfelle også på din, så tyder dette på at den smaleste av dem er DVI-D. Dette er slik for at man ikke skal kunne sette en DVI-I kabel i en DVI-D kontakt ved å fjerne de fire analoge pinnene. Er dette den du har problemer med?

Bildet jeg ser på er dette (smal øverst - bred nederst).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...