Gå til innhold

hjelp til valg av stor kniv

Score

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags oppgaver skal utføres?

jeg er i militæret, så trenger den til all behandling av "tykt" treverk. hugge litt ved, bygg ly og slikt. trenger en kniv som varer men ikke er for dyr. vil ikke være redd for å ødlegge den hele tiden

Lenke til kommentar

Har god erfaring med cold steel sine kniver, nå så har jeg master hunter, SRK og Recon tanta, som en overall kniv ville jeg valgt SRK ettersom den klarer det aller meste. men til akkuratt det du beskriver ville jeg valgt en Recon tanta. Bruker den til akkuratt det samme som du beskriver når jeg er ute i skog og mark. helt suveren kniv! I klassen min så er det mange med strømseng 8" Samekniv som misunner kniven min. sitter mye bedre i beltet/sekken, samt at den er sort så den avgir seg mindre refleksjoner^^ (Noe som neppe er negativt i militæret ;-)

Lenke til kommentar

Score!

Hvis du er i militæret, så er din avdeling oppsatt med kniv/bajonett! Og så hvitt jeg vet, er det kun Grensevaktene i Finmark, som kan velge noe annet. Men de må velge Samekniv, eller bajonett.

Det er nylig diskutert, valg av kniv i en annen "tråd" her. Der ble store kniver diskutert, m.m.

Du spør også etter en rimelig kniv. Men Cold Steel og de andre forslagene her, er jo ikke rimelige. Ellers er ei lita øks (og gjerne ei sammenleggbar tursag), mye mer egnet til grov ved.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

hei.

jeg trenger en stor kniv for å utføre de oppgavene en liten en ikke klarer. har sett på cold steel sine kukri machete. de virker litt store men har et godt rykte for godt stål. andre forslag?

Skal den brukes til tyngre jobber ville jeg gått for turøks eller Cold Steels Kurki Machete. Særlig når du får den til latterlig billige 199,- på XXL. Ingen tvil faktisk, med mindre du har mye penger å blåse, noe man gjerne ikke har når man er i forsvaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...