Score Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) hei. jeg trenger en stor kniv for å utføre de oppgavene en liten en ikke klarer. har sett på cold steel sine kukri machete. de virker litt store men har et godt rykte for godt stål. andre forslag? Endret 23. september 2011 av Score Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hva slags oppgaver skal utføres? Lenke til kommentar
Score Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Hva slags oppgaver skal utføres? jeg er i militæret, så trenger den til all behandling av "tykt" treverk. hugge litt ved, bygg ly og slikt. trenger en kniv som varer men ikke er for dyr. vil ikke være redd for å ødlegge den hele tiden Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Mye bra på countryshop.no og armygear.com Feks SOG, S&W... Endret 23. september 2011 av Kakeshoma Lenke til kommentar
Fjoslen Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 http://nettbutikk.digitroll.no/knivsmia/display.aspx?menuid=-999&prodid=4 ?? 1 Lenke til kommentar
Minecrafter Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 brusletto villmann? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29691790 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Bruker denne : Ontario RTAK-II og er dritfornøyd. http://www.countryshop.no/ds_product_info.php?products_id=1858 Lenke til kommentar
morlie Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Har god erfaring med cold steel sine kniver, nå så har jeg master hunter, SRK og Recon tanta, som en overall kniv ville jeg valgt SRK ettersom den klarer det aller meste. men til akkuratt det du beskriver ville jeg valgt en Recon tanta. Bruker den til akkuratt det samme som du beskriver når jeg er ute i skog og mark. helt suveren kniv! I klassen min så er det mange med strømseng 8" Samekniv som misunner kniven min. sitter mye bedre i beltet/sekken, samt at den er sort så den avgir seg mindre refleksjoner^^ (Noe som neppe er negativt i militæret ;-) Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 7. oktober 2011 Del Skrevet 7. oktober 2011 Score! Hvis du er i militæret, så er din avdeling oppsatt med kniv/bajonett! Og så hvitt jeg vet, er det kun Grensevaktene i Finmark, som kan velge noe annet. Men de må velge Samekniv, eller bajonett. Det er nylig diskutert, valg av kniv i en annen "tråd" her. Der ble store kniver diskutert, m.m. Du spør også etter en rimelig kniv. Men Cold Steel og de andre forslagene her, er jo ikke rimelige. Ellers er ei lita øks (og gjerne ei sammenleggbar tursag), mye mer egnet til grov ved. Lenke til kommentar
Tony Belony Skrevet 20. mai 2014 Del Skrevet 20. mai 2014 min store favoritt er -Ka-bar Becker Necker N11 (eller BK2) men bruken av kniven avgjør definnetift hvilken type kniv man bør gå for. Lenke til kommentar
Paks Skrevet 24. mai 2014 Del Skrevet 24. mai 2014 hei. jeg trenger en stor kniv for å utføre de oppgavene en liten en ikke klarer. har sett på cold steel sine kukri machete. de virker litt store men har et godt rykte for godt stål. andre forslag? Skal den brukes til tyngre jobber ville jeg gått for turøks eller Cold Steels Kurki Machete. Særlig når du får den til latterlig billige 199,- på XXL. Ingen tvil faktisk, med mindre du har mye penger å blåse, noe man gjerne ikke har når man er i forsvaret. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå