Gå til innhold

ny pc amd eller intel?

Anbefalte innlegg

Prisantydning :

ca 7000 uten skjerm og kabinett

Hva skal PC-en brukes til?

bildebehandling, spilling, egentlig det meste. Blir vel mest brukt til online spilling, eller mmorgs for å være mer presis.

Hva er fornuftig å kjøpe for tiden? AMD eller Intel. Hvilke grafikkkort?

Tenkte et hovedkort med lyd, nettverk, firewire integrert. Gjerne også raid.

Noen som har forslag? Er ikke helt ukjent med overklokking så det er et alternativ om jeg sparer litt penger på det.

LKM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med "ikke helt ukjent med overklokking".. mener du da at du har litt peiling, men har ikke tenkt aa locke opp noen multiplier paa en XP cpu?

Hvis du ikke har tenkt til det, er jo fsb klokking eneste alternativet. Ryktene paa streeten sier at Intel er mer stabil. Dette er stuff jeg har h0rt, ikke som jeg staar for.

Tenker du paa sikt, og skal klokke men ikke med multiplieren, saa h0rer jeg at Intel er bra.

Jeg kj0per P4 3ghz/800 selv. (Intel:P)

Lenke til kommentar

Knapt med penger og mest ytelse per kr : AMD.

Masse penger og ønsker det aller beste : Intel.

Moderator steng denne tråden før det blir enda en dum intel vs amd.

Trådstarter : se gjennom litt eldre poster på forumet, der finner du masse gode argumenter for begge typer oppsett.

Lenke til kommentar

Ikke noe vits og spørre en gang, det blir helt opp til deg, det er hipp som happ hva du velger.

Men har du "bare" 7000kr og rå med kan du jo kjøpe deg en shuttle Xpc med amd athlon 2500+, 120gigs hardisk, og 512 twinmos m/windbond ram f.eksempel.

mens du derimot må bruke mye mer penger for og få samme ytelse på intel sine priser.Og si at Intel er mer stabilt blir bare tull, kanskje riktig for noen år siden, men det er vi langt forbi nå. Amd har fint vist seg som en verdig motstander av intel, jeg selv synes de har gjort det mye bedre og selv om salgs tallene deres ikke viser det. for de har virkelig fått seg en gruppe "Fans" rundt om i verden, og at de våger og gå bort fra Mhz systemet(til ett vist nivå da) og hvere de første som vil gå over til 64-bit instruksjoner for fult synes jeg er sterkt av AMD.

Men det er INGEN grunn over hode og si at Intel er mer stabilt. KJøp deg det du vil, men mitt råd er en shuttle Xpc som jeg sa over, for store bokser ser jeg ingen grunn til om du ike skal så mye med pc'n og ikke skal ha plass til vannkjøling og vifte styring og lignende. PLuss de er drit sexy:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...