bergetun Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har satt opp mange mail servere foer og har aldri hatt dette problemet. Foeerst litt info .. Redhat 9.0 Postfix Lager jeg en bruker med adduser kommandoen i commandline (adduser bruker1 (Da vil bruker1 faa sin egen groups som heter bruker1) Da vil det veare mulighet til aa sende en mail til denn personen med engang og det vil automatisk bli laget en /var/spool/mail//bruker1 som bruker1 kan hente mailen sin fra. Men visst jeg lager bruker2 i users som gruppe feks blir det problemer, da vil det ikke automatisk bli laget noe /var/spool/mail/bruker2 naar noen sender mail til bruker2. Visst du sender mail til bruker2 vil du faa den bounca tilbake med denne meldingen. The Postfix program <[email protected]>: can't create user output file. Command output: procmail: Couldn't create "/var/spool/mail/bruker2" Created user preferences file: /home/t1/.spamassassin/user_prefs /var/log/maillog vil si noe slikt som dette Aug 9 00:55:31 domain postfix/local[27338]: 4EF963CE29A: to=<[email protected]>, relay=local, delay=3, status=bounced (can't create user output file. Command output: procmail: Couldn't create "/var/spool/mail/bruker2" ) Hvorfor kan det ikke bli laget en ny mail spool naar jeg legger til ern person i en gruppe som allerede er der? Hmmm.. dette ble en rar post, er saa troett at jeg nesten ikke forstaar selv hva jeg mener... Faar lese den i morgen og editeree den slik at problemet blir mer forstaaelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå