Feromon Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hei! Som en aldrende nerd sitter jeg på store menger datakomponenter, til madammens store fortvilelse. Så over det og fant ut at jeg har deler til å bygge en HTPC. Det jeg har er: Hovedkort CPU RAM har jeg liggende, samme med HDD. Holder det å kjøpe ett hvilket som helt ATX-HTPC kabinett? Hva med fjernkontroll? Er HK og CPU brukbare? Regner med at jeg kommer til å kjøpe ett billig Radeon-kort. Lenke til kommentar
nilsga Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hovedkort og CPU duger i massevis til HTPC-bruk. ATX-størrelse på hovedkortet begrenser utvalget av kabinetter, men det er ingen showstopper. Mange kabinetter kommer også med IR-mottaker og fjernkontroll. Selv bruker jeg en Logitech Harmony universalkontroll, og er veldig fornøyd med den løsningen. Lenke til kommentar
Merolen Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Du har sikkert funnet ut av dette nå, men skal du ha HTPC er mitt råd å gå for HK med formfaktor på maks microATX. Selv har jeg en HTPC med dette kabinettet: https://prisguiden.no/produkt/antec-fusion-remote-105739 Jeg er ute etter å bytte det ut, i teorien ser det ganske kult ut, men faktumet er at å ha en så stor klump i stua ser ganske stygt ut synes jeg. Jeg har begynt å se på mini ITX. Som f.eks dette "kabinettet". https://prisguiden.no/produkt/antec-isk-100--152099 Så vidt jeg har forstått det er i5 overkill hvis det kun skal brukes til mediaavspilling. Selv kjører jeg en eldgammel CPU (AMD Athlon X2 4850e 2.5 GHz) i min, og det går helt OK. Så jeg vil si det holder med i3 CPU. Men siden du allerede har en i5 så selvfølgelig, go for it:) Jeg kjører også integrert skjermkort, ser ingen grunn til å ha et dedikert skjermkort heller egentlig. Men siden ditt HK ikke har integrert skjermkort så hjelper jo ikke det:) Alt i alt ser den maskinen mer ut som en desktop maskin og det er trist å se så my "power" gå bort til ingen ting hvis det bare skal brukes til å se film og høre på musikk;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå