oslo72 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Joda, det skal vel funke. Vil det i såfall være problemfritt å laste det ned i etterkant eller må man ha DVD-plata? Fint om noen prøver å legge inn CD-key på Steam og gi tilbakemelding her EDIT: Det er uansett gledelig at det kom til Steam. Det betyr vel forhåpentligvis økt antall brukere - og ennå mer satsing på ANNO 2106 (eller hva som nå blir neste). Endret 18. november 2011 av oslo72 Lenke til kommentar
Obit Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 (endret) Sliter i mission 3, der jeg skal gi water samples til en eco-dame. Hver gang jeg prøver å gi den til hu, blir det registrert som et trade, og får bare transaction failed når jeg klikker ok. Blir gal! Edit: Fikk ordna det, måtte starte missionet på nytt, da var det som vanlig bare å komme nær arken så fikk jeg levert quest... Endret 18. november 2011 av Obit Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Hmmm... ser ut til at Steambrukere sliter litt: http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2237860 http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2238414 Jaja, går seg vel til - eller blir Anno 2070 trukket tilbake fra Steam slik Anno 1404 ble? Får ikke spilt spillet i kveld uansett, så da får vi satse på lørdag eller søndag... Lenke til kommentar
JNK79 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Fikk det til til slutt jeg også. Om det var at jeg lastet ned en ny versjon eller at jeg mått avinstallere avg antivirus vet jeg ikke men det virker hvertfall. Lenke til kommentar
Ares42 Skrevet 18. november 2011 Del Skrevet 18. november 2011 Mulig litt dumt spørsmål siden jeg bare har spilt 1404, men til dere som har fått spilt det har 2070 samme opplegget med 2 faksjoner som opererer separat men samtidig avhengig av hverandre ? Trailere etc har vært veldig uklare på det punktet og det var på en måte det som gjorde at jeg virkelig likte 1404. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Men da er det jo bare å legge det til som non Steam game i libraryet, blir vel mer eller mindre det samme det Jeg prøvde på det selv, men det gikk tydeligvis ikke... Anno 2070 kom bare ikke opp som et av spillene man kunne flytte til Steam. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Og jeg skjønner virkelig ikke åssen jeg kan skaffe meg ordentlig fisk i mission 2. All fisken er bare råtten uansett, og har prøvd alt! Please, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 19. november 2011 Forfatter Del Skrevet 19. november 2011 Har bare spilt igjennom første mission, syntes det virker lovende selv om det er veeeldig uvant med den futuristiske setting foreløpig. Grafikkmessig syntes det ser ut som det ligger ett litt sånt uklart slør over hele sånn som det gjør over piratøyene i 1404, litt uskarpt og litt lite farger. Interfacen og gameplayet virker meget bra. Får spille ferdig campaignen (tutorialen) først så tenker jeg at det kommer til å gå med mange timer i continious game Lunch trailer`n som seg hør og bør: http://www.youtube.com/watch?v=7ZbLdezwSJk Lenke til kommentar
Seal Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Fant ut, var bare å gjøre et annet oppdrag først Angående selve kvaliteten i spillet må jeg bare si dette er noe av det beste jeg har spilt på år! Uten tvil en soleklar kandidat til årets spill, dog jeg syns jeg har spilt litt for lite enda til å slå noe fast. Syns i starten det var noe synd at vi skulle ta et foreløpig farvel med middelalder-settingen, men når de faktisk klarer å toppe den med dette spillet, trekker jeg alt tilbake. Følelsen av å dykke under vann å se på spekkhoggere og andre typer delfiner, rokker, haier, maneter, hvaler og masse mer, eller å se flyvende biler suse over spaserende laboranter, miljøaktivister og andre folk er bare uslåelig, spør dere meg! Klør i fingra etter mer!! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. november 2011 Del Skrevet 19. november 2011 Da har endelig jeg fått installert spillet også! Det ble kjøp på Steam da jeg foretrekker det. Har hatt familiemiddag så har ikke fått spilt det ennå - men alt fungerer ihvertfall. Ble litt skeptisk når jeg leste alle problemene på Steam-forumet. Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Bare meg som ikke får startet spillet? Kjøpte det via Steam, men spillet vil bare ikke la seg starte. Eneste jeg har fått gjort er å aktivere det. Nå står det også at jeg har spilt i 90 minutter, noe som bare er løgn. Klarer heller ikke å avslutte steam på grunn av at Anno kjører. Blir helt oppgitt... Lenke til kommentar
miCro Skrevet 20. november 2011 Del Skrevet 20. november 2011 Jeg hadde endelig tid til å sette meg ned med Anno 2070 i dag; et spill jeg har sett frem til lenge etter utallig timer med tilbrakt med de andre spillene i serien. Jeg satt i gang rundt 15 i dag og i kjent Anno-stil så vips, der hadde plutselig klokken passert midnatt. Dette spillet er akkurat det jeg hadde håpet på! Lenke til kommentar
Seal Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Haha, noe sier meg at du som meg ignorerte pause-rådene til E.V.E. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Bare meg som ikke får startet spillet? Kjøpte det via Steam, men spillet vil bare ikke la seg starte. Eneste jeg har fått gjort er å aktivere det. Nå står det også at jeg har spilt i 90 minutter, noe som bare er løgn. Klarer heller ikke å avslutte steam på grunn av at Anno kjører. Blir helt oppgitt... Gå inn på spilloversikten i Steam, velg Anno 2070 og egenskaper. Under en av de midterste flikene får du valg om å sjekke cache eller integritet eller noe. Velg dette og Steam vil laste ned noen filer på nytt. Sorry at forklaringen var noe vag, men er på jobb nå uten Steam. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Da var mine første 4-5 timer Anno2070-spilling unnagjort, og jeg har fått gjort meg opp noen meninger; noen positive og noen negative. Hvorfor skal film-/spillbransjen alltid få oss til å tro at man i fremtiden kommer til å bruke teite, upraktiske fonter? Greit at det gir en følelse av at man er i fremtiden, men foretrekker fonter som er enklere å lese. Grafikken er super og lekker. Kort og godt. Spillet krever mer enn Anno 1404, men kjører likevel greit på min bærbare. Hva skjedde med høyreklikking for å få opp byggemenyen? Mulig det går an å sette opp dette i Settings. Noen som har prøvd? Brukergrensesnittet lider litt av samme som Stronghold 3. Klikker man på et hus blir huset ved siden av merket. Ascension Rights (?) går fint å skru av som tidligere, men hvis man manuelt oppgraderer et hus slås det på for alle husene igjen. Noen andre som har opplevd det samme? E.V.E. er en pest og en plage. Har bare ikke fått sjekket hvordan jeg får slått hun av (går det?) Øyene virker noe kjedeligere bygget opp enn i Anno 1404. Mulig jeg venner meg til det etterhvert. Bygningene er for like. Da det i Anno 1404 var enkelt å se forskjell på en Marketplace og en Toolmaker synes jeg alle bygningene nå er bortimot identiske. Noe av det kan jo forklares med at jeg VET hvordan en Marketplace ser ut, men at jeg i Anno 2070 ikke er vant til å skille de ulike bygningene ennå. Jeg mener likevel at det kunne ha vært laget noen flere ulikheter på de ulike bygningene. Jeg har altfor lite bakgrunn til å gjøre meg opp en mening ennå, men pr nå synes jeg ihvertfall at Anno 1404 ikke var et dårligere spill enn 2070-utgaven. Grafikken i 2070 er bedre, men gjør det også vanskeligere å plassere ut bygninger akkurat der du ønsker. Still happy for more, så det blir nok noen timer Anno hver kveld fremover. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 21. november 2011 Forfatter Del Skrevet 21. november 2011 @oslo72: Ja du er vel godt igang med continious games allerede du? Har foreløpig bare spillt igjennom Chapter 1 i campaignen (4 missions), men er enig i mye du skriver. Skal sjekke dette med ascension rights så fort jeg får startet ett custom game. Brukergrensesnittet har vel noen få bugs men dette blir nok patchet sammen når som helst. Forøvrig tror jeg dette er det minst buggy strategispillet ved release hittil i år (ikke at det sier så mye kanskje men uansett) @Ferd: Får heller ikke lagt det til i Steam som non-steam game, muligens pga dette at spillet har egen launcher (uplay eller hva det het). Forøvrig så kjører den igjennom noe updates/patch greier hver gang jeg starter spillet, tror ikke de er så sjappe med å gi ut patches så kan virke som at det er det samme som legger seg inn hver gang. Tar bare ett minutt eller noe da så who cares når resten av spillet er såpass gledelig! Er kanskje ikke like imponert over grafikken som mange, mulig jeg har blitt litt bortskjemt her men det er jo like pent som Anno 1404 og det holder lenge for meg. Syntes spillet også fikk en ny dimensjon av dette undervans greiene! Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Jepp - her er det Continious Game som gjelder. Har ikke prøvd meg på noen missions ennå. Synes det er greit at alt går i mitt tempo når jeg skal utforske et nytt spill Kjøp FRA Steam gir de problemene som PerSundnes beskriver - men løses på den noe klønete måten jeg forsøkte å illustrere ovenfor. Grafikkmessig så blir man jo helt grøtete i øynene over tid. Alt er metallisk og ser klin likt ut uansett bygningstype. Litt slitsomt å måtte huske på hvor man har Depot, Tea Plantation etc - for det er hoppende umulig for et utrent øye å få en lett oversikt. Veier var også litt mer intuitivt å lage i Anno 1404 - men satser på at det kommer patcher etterhvert som tilbakemeldingene kommer på forumet. E.V.E. er ihvertfall noe de må gi mulighet for å fjerne... sitter med stemmen hennes i bakhodet fremdeles... Lenke til kommentar
Seal Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Litt uenig med deg her... Syns E.V.E. på ingen måte er irriterende, selv om hun litt for ofte må poengtere det veldig opplagte. Syns hun setter stemningen og fungerer godt som en veileder. Når det gjelder bygningene er jeg noe enig med deg, spesielt når de forandrer seg såpass når du oppgraderer, men begynner å bli kjent med det nå. Dessuten er det jo ofte veldig selvfølgelig hvilken av bygningene som er marketplace. Når det gjelder grafikken er jeg helt uenig. Syns den er helt perfekt, og gir en skikkelig god-følelse. Holdt meg til Eco dog, så kan ikke uttale meg om den andre siden. Syns også måter man bygger veier på nå er mye bedre. Veldig ofte bygger jeg kun "én" vei, og det var vanvittig upraktisk i 1404, men mye bedre nå. Men flott med litt ordentlig diskusjon! Lenke til kommentar
persundnes Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Bare meg som ikke får startet spillet? Kjøpte det via Steam, men spillet vil bare ikke la seg starte. Eneste jeg har fått gjort er å aktivere det. Nå står det også at jeg har spilt i 90 minutter, noe som bare er løgn. Klarer heller ikke å avslutte steam på grunn av at Anno kjører. Blir helt oppgitt... Gå inn på spilloversikten i Steam, velg Anno 2070 og egenskaper. Under en av de midterste flikene får du valg om å sjekke cache eller integritet eller noe. Velg dette og Steam vil laste ned noen filer på nytt. Sorry at forklaringen var noe vag, men er på jobb nå uten Steam. Funket dårlig Men takk for at du prøvde! Regner med Steam fikser det i løpet av uken. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 21. november 2011 Del Skrevet 21. november 2011 Skjønner ikke åssen spillet klarer å hacke alle klokkesystemene i huset, inkludert mobilen... Helt sikker på at jeg bare har spilt i en halvtime, før plutselig alle klokkene viser at jeg har spilt i 2-3 timer Merkelig... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå