Gå til innhold

Alternativ til Sony DSC-W580?


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et digitalt kompaktkamera i prisklassen 1-1.5k kr, som leverer relativt gode bilder hvor det er mye bevegelse og dårlig belysning, eksempelvis på en fyllefest hvor folk danser eller konstant er i bevegelse og man vil fange øyeblikket.

 

I denne sammenheng forhørte jeg meg litt på Elkjøp og ble anbefalt Sony DSC-W580, men jeg mener å huske jeg leste her på forumet at Elkjøp ofte ikke er så oppdatert på nye modeller, noe som også gjør at utvalget er dårligere og eldre modeller kan være dyrere enn de nødvendigvis trenger å være.

 

Det viktigste for meg er god bildekvalitet og lav responstid fra jeg trykker på knappen til bildet blir tatt. Godt batteri er også en stor bonus, og ønsker heller ingen svær klump jeg må drasse med meg. Tynt og stilrent er pent :)

 

Sony DSC-W580 virker for meg som et godt kamera som leverer det jeg er ute etter (nå har jeg ytterst lite peiling på sånt, så gjerne korriger meg), men jeg er veldig interessert i om det kan være andre bedre/billigere alternativer?

 

På forhånd takk for svar!

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er akkurat det jeg også har oppdaget, noe som virkelig gjør det til et skudd i blinde for meg. Det eneste jeg har plukket opp er at jeg bør se etter et kamera med lav zoom ettersom jeg ikke kommer til å benytte så mye zooming, og et kamera med høy zoom vil da kun øke prisen, evt senke annen funksjonalitet/kvalitet. Er også klar over at et skyhøyt antall megapiksler er fullstendig unødvendig, ihvertfall til mitt bruk. Dessverre begrenser ikke disse opplysningene utvalget så mye som jeg skulle ønske.

Lenke til kommentar

hadde heller gått for Ixus 310 HS til 1800,- vel verdt de ekstra kronene med bedre og mer lyssterkt objektiv som hjelper på i situasjoner med litt dårligere belysning.

 

det er vel så å si et av de beste kompaktkameraene du får i dag under 2000,- (s95 er bedre men koster mer enn 2000).

 

Hehe, ser at Dixon ved Elkjøp/Lefdal selger det til 2290,- men man får det billigere andre steder...

Endret av Asahi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...