oddbear Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg har hatt Andoid(HTC Sense og Cyanogenmod) og WP7 Mango. Android virket enklest og greiest i starten, men over tid er det ingen tvil om at WP7 er mest behagelig. Problemet mitt med WP7, var at når jeg kom fra Android, så var dette en tilvenning sak hvor jeg hadde mest lyst til å kaste telefonen i veggen de første dagene. Men igjen, etter litt tid: WP7 Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ja, men da konkluderer vi med at android brukere flest har dårlig råd, og trenger egentlig ikke andre funksjoner enn det en dum billig telefon kunne ha gitt dem. ' en android tlf idag til 50% av prisen til iphone kan være bedre, så "dum billig telefon" er nokk feil dessverre. har selv testet begge tlfoner, hatt iphone 4mndr, android siden det kom ut. iphone er en grei tlf, men du får ikke nokk av det du betaler for. du MÅ jailbreake for at den skal være brukelig i mitt øye, men med android trenger du ikke å gjøre noe. du kan jo roote den, sette et nytt rom osv men det er ikke nødvendig!du kan på full versjoner på android ved å laste dem ned fra net, hive dem in på microsd brikka, installer "app installer" fra narket, skru på Apps fra unknown sources, og start app installer og begynn heaven:) easy shit. med apple må du jailbreake for å få det jeg ville ha hatt i en android tlf uten noen form for bryting av regler for all del ios er lett å forstå, det er jo ikke mye forskjell fra 2g og 3g/s sitt os... erke rart folk syntes det er enkelt, det er firkantet... xD Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Urgelol: Forstår ikke helt poenget med fly- og wifistatistikken har for hvilket OS som er enklest. Då må du spør på en annen måte. fly- og wifistatistikken kommer mer ann på hardware, brukergruppe osv. Selve surfingen på telefonene mellom iOS og Android er jo så og si identisk mellom de to operativsystemene i bruk. Det kan være en ide å bytte overskrift, eller innholdet i første post som passer bedre med topic:) Endret 25. september 2011 av Open-Source Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Er den? Google sier jo at iOS står for 2/3 av mobilsøk gjennom google. Enda så innebygd google search er i android. Hvordan har dette seg tror du? iOS devices står jo for langt i fra 1/3 av mobilene. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hardware og brukergruppen er poenget her. Det har ikke noe med brukervennlighet når det ikke er lettere/vanskeligere når OS`ene måles opp mot hverandre på dette punktet. Jeg mener det blir feil å måle to stk. OS opp mothverandre basert på wifi-trafikk. Du vet jo selv at det ikke er noe vanskeligere å gå inn på nettet med android kontra iOS. Ta toppmodellene til Android i betraktning. Spesielt SGS II, så knuser jo denne iPhone 4 i brukeropplevelse med tanke på surfing. Endret 25. september 2011 av Open-Source 1 Lenke til kommentar
Swome Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Allerede for et år siden brukte man mer data på android enn ios i usa. Er visst mer vanlig å bruke 3g nettet når man ikke er hjemme enn å betale ekstra for wifi på flyplassen. Iphonebrukere har vel mer penger å kaste bort. http://m.amobil.no/artikler/android-folket_bruker_mest_data/77960 1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Okey, om vi ser bort i fra wifi trafikken Open-Source. Hvorfor tror du google search blir mer brukt av ios mobiler enn av android mobiler? Google search er jo mer innebygd i android enn det er i ios. Allerede for et år siden brukte man mer data på android enn ios i usa. Er visst mer vanlig å bruke 3g nettet når man ikke er hjemme enn å betale ekstra for wifi på flyplassen. Iphonebrukere har vel mer penger å kaste bort. http://m.amobil.no/a...mest_data/77960 Synes du det er rart med tanke på hvor mange android mobiler det er? Du må nesten se det oppimot antall mobiler i markedet. Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Det er et veldig interresant spm, men det har ikke noge med brukervennlighet å gjøre Urgelol. igjen så er det jo mer brukervennlig med innebygd search i android som du sier, så det skal med andre ord være lettere på android kontra iOS. Du vet også at det ikke er noe forskjell på vanskelighetsgraden med surfing på de 2 ulike operativsystemene. Slå av og på wifi er også enklere på android idag, siden at dette er integrert i rullegardinen nå på de fleste androidenehtene. Jeg tror det har med brukergruppen og hardware å gjøre(iPad har en enorm del av trafikken). tredje gangen det nevnes. Du må gjerne motbevise meg å forklare hvorfor det skal være lettere å surfe med en iPhone kontra en androidmobil? Da vil du innse at brukervennligheten ikke kan måles ut ifra en wifi-statistikk... Det skal måles i hvordan oppgavene løses. Det er derfor innholdet i førstepost blir feil i forhold til topic. Endret 25. september 2011 av Open-Source Lenke til kommentar
Swome Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Okey, om vi ser bort i fra wifi trafikken Open-Source. Hvorfor tror du google search blir mer brukt av ios mobiler enn av android mobiler? Google search er jo mer innebygd i android enn det er i ios. Allerede for et år siden brukte man mer data på android enn ios i usa. Er visst mer vanlig å bruke 3g nettet når man ikke er hjemme enn å betale ekstra for wifi på flyplassen. Iphonebrukere har vel mer penger å kaste bort. http://m.amobil.no/a...mest_data/77960 Synes du det er rart med tanke på hvor mange android mobiler det er? Du må nesten se det oppimot antall mobiler i markedet. På denne tiden hadde jo ios større markedsandel enn android. Når du sier at ios har flere mobilsøk enn android, da regner du vel også med ipad og ipod touch? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det er et veldig interresant spm, men det har ikke noge med brukervennlighet å gjøre Urgelol. igjen så er det jo mer brukervennlig med innebygd search i android som du sier, så det skal med andre ord være lettere på android kontra iOS. Du vet også at det ikke er noe forskjell på vanskelighetsgraden med surfing på de 2 ulike operativsystemene. Slå av og på wifi er også enklere på android idag, siden at dette er integrert i rullegardinen nå på de fleste androidenehtene. Jeg tror det har med brukergruppen og hardware å gjøre(iPad har en enorm den av trafikken). tredje gangen det nevnes. Du må gjerne motbevise meg å forklare hvorfor det skal være lettere å surfe med en iPhone kontra en androidmobil? Da vil du innse at brukervennligheten ikke kan måles ut ifra en wifi-statistikk... Det skal måles i hvordan oppgavene løses. Det er derfor innholdet i førstepost blir feil i forhold til topic. Hvorfor skru av og på wifi selv, dette burde man kunne la telefonen ordne på egenhånd. Jeg har wifi på hele tiden, og merker ikke noe på strømforbruket om jeg skrur det av manuelt, eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg skrur den aldri av på SGS II pga. nå har jeg god batterilevetid. Men det er for å forklare hvor eneklt det er å skru på wifi på android PL610.. Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 For å være døn ærlig så ligger nok dette i at mange kjøper enda Iphone pga I-hypen som kom da den var enestående. Det som nå skjer er at langt flere iphone bruker faktisk tester ut android fremfor ny iphone, så du finner androidbrukere som skifter til iphone. Dette er ihvertfall det jeg opplever der jeg jobber til tross for at alle spørreundersøkelse peker en annen vei. Jeg jobber for Telenor mobil så jeg har vell også en god bakgrunn til å komme med den påståelsen. Når det kommer til brukervennlighet har stort sett alle fordeler/ulemper mellom de 2 fjernet helt. For en generell bruker er forskjellene svimlende små. iphone eiere hevder hardnakket at iphone er best, mens androidbrukere hevder android er best. Men som objektiv bruker av begge må jeg si at bortsett fra på ikonene i selve menye sliter jeg med å finne nevneværdige forskjeller. Som noen nevner ang wifi her så har det kinda nada med ios eller android å gjøre, men hva tilbyderen i det bestemte området bestemmer seg for å ta, om det er ekstra kostnad. For de fleste med slike telefoner ligger det også datatjenester til grunn i abonnement og da er gjerne offentlige åpne soner inkludert. MEN jeg finner et gigantisk ankepunkt med Iphone. Ikke IOS som er rimelig bra(om du ser bort fra at apple basicly bestemmer hva du skal få benytte på DITT produkt), men pris! For om du begynner å se hva du faktisk får til 5500,- skilter ikke iphone med mye om du sammenligner med androidmodeller(se HTC,SAMSUNG,LG). Så derfor setter jeg fingeren mot android. Det er et åpent operativsystem hvor det er minimalt med begrensinger på hva du kan tanke inn på telefon, samt at du får samme kvalitet på hardware til halve prisen. Iphone er rett og slett ikke verd prisforsjellen bare for at det står Apple på den. Når det gjelder nettbrett er ipad rett og slett forbigått av samsung nå. Regner med at det er ikke lenge til IOS er forbigått av android på markedsandeler heller. Når det gjelder at bedrifter velger ios fremfor android er dette ikke helt hold i. Der er det stor spredning, og jeg vil fortsatt tro at RIM basert mobil har flertallet fortsatt. Det har blitt solgt flere android telefoner(totalt) enn iphoner ganske så lenge. Det er altså ca 3 ganger mere androidtelefoner på markedet i USA. De linkene jeg har kommet med er ikke spørreundersøkelser, men data innhentet fra wifi i fly, flyplasser og hotspots. Her har ios en andel på ca 2/3 deler. Det er mysteriet, hvorfor ios med langt ferre enheter er mest brukt. Som du sier så er datapakker ofte en del av slike telefonkjøp, og det gjelder både android og ios så derfor er det uvesentlig for diskusjonen. Google fortalte senatet at ios står for 2/3 av alle søk fra mobiler. Det er jo ganske merkelig med tanke på hvor dominerende androidtelefoner er. Det du nevner med wifi er svada, les hva jeg skriver i første innlegg. Selv om dere i Telenor tar overpris for iphone så kan du kjøpe den på Apple.no for 4890kr inkludert frakt. SÅ hvordan du måler kvalitet på hw aner ikke jeg, men jeg vet ikke om så veldig mange telefoner til 2445 kr som gir meg tilsvarende telefon for pengene. Man betaler kanskje litt mer for telefonen, men får f.eks. en appstore som fremdeles er bedre enn android market. SPESIELT på tablet delen. Tipper android går forbi apple på tablet markedsandel i 2013, så om det er det du mener med ikke lenge igjen så er jeg enig. Det er uungåelig da 20 produsenter vil fortsette å spy ut hundrevis av dårlig og gode tablets i årene som kommer. Men iPad 2-3-4 vil nok være det enkelt tableten som selger best, akkurat som iPhone er på mobilsiden. En annen ting jeg er litt spent på er hva du mener forsvarer prisforskjellen mellom telenor og andre operatører? Litt offtopic though, men synes det er relevant siden du synes Apple er så dyre. Apple har bevisst ikke laget noen 2000 kr mobil, selv om de godt kunne ha gjort det. Og telenor har nok bevist ikke laget det billigste abb. på markedet selv om de kan gjøre det. WP7 er meget lovende. Og med Windows 8 til neste år så kan det hende Windows 8 på pc, tablet og telefonen vil bli ett MEGET godt alternativ. iPhone kommer trolig bevisst med en rimelig iPhone. Nettopp for å prøve å ta mer av Andriod markedets rimelige telefoner. Kanskje allerede om noen få dager. iPhone 4S 8GB Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg skrur den aldri av på SGS II pga. nå har jeg god batterilevetid. Men det er for å forklare hvor eneklt det er å skru på wifi på android PL610.. Jeg gjorde det samme med 3G og 3GS med samme resultat. Jo mer telefonen gjør automatisk og riktig, jo bedre for brukeren vil jeg si. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Yes. De skal kapre Kina tenker jeg Joda, Apple har nok sett verdien av å ha en billig iPhone. Den de har i dag 3GS 8GB er ikke billig nok. Lenke til kommentar
Mr_Arnesen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Om iphone kommer med en billigmodell tipper jeg at den kan bli en stor konkurrent til android. Så at det var rykter i en billigmodell tilrundt om 150$, men det er langt fra bekreftet da. Også gjenstår det å se hva apple har tenkt å kutte ned på for å få den ned til under 1000 lappen... Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Jeg skrur den aldri av på SGS II pga. nå har jeg god batterilevetid. Men det er for å forklare hvor eneklt det er å skru på wifi på android PL610.. Jeg gjorde det samme med 3G og 3GS med samme resultat. Jo mer telefonen gjør automatisk og riktig, jo bedre for brukeren vil jeg si. Nå hadde jo 3G og 3GS svært dårlig batterilevetid i forhold til mange av konkurrentene PL610! Dert var først med iPhone 4 at batterilevetiden ble bra. Endret 25. september 2011 av Open-Source Lenke til kommentar
Mr_Arnesen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 tipper det ja, Open-source. Lenke til kommentar
iPaal Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 iOS er nok det best brukervennlige OS`et som er på markedet idag. På den andre siden skal folk være skikkelig lite teknologisk begavet hvis de ikke klarer å bruke android på en lettvint måte. Lær deg fordelene med android, og godene er så mye mer.. God basisfunksjonalitet på en brukervennlige måte er fint å ha. Android gjør de mest vanlige mobiloppgavene på den mest produktive måten: Det mest idiotiske jeg hører er folk som sier at det tar så langt tid å sette opp androidmobilene(startskjermene). Ja du bruker fort 2-3 timer. Hvis du skal ha mobilen i et helt år eller lenger, så lønner det seg jo helt klart å sette opp mobilen etter personlig behov og ønsker, nettopp for at oppgavene du gjøre i etterkant skal løses på raskest mulig måte. Bra og logisk? Ja. Å sette om Samsung´n min mot NAS´n min var ganske så klønete. Jeg er på ingen måte lite teknologisk begavet. Tvert i mot. I tilegg låste telefonen seg flere ganger ved testing av innstillinger. Jeg mener at på iPhone er så lett å bruke "avanserte" apps at alle kan bruke di. For meg er iPhone out of the box sånn jeg vil ha den. Jeg bare flytter de appsene jeg bruker mest til forsiden. Så ser ingen grunn til å måtte bruke 2-3 timer på å sette opp en telefon. Har jo gjort det med Samsungen, med føltes unødvendig. Android er uten tvil det best, men iOS er definitivt mye enklere å bruke. 1 Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 "Android er uten tvil det best, men iOS er definitivt mye enklere å bruke. " Alt dømmes individuelt, noen OS er best for noen, men ikke andre. Når det gjelder det med å bruke 2-3 på å sette opp enheten sin etter personlig ønske og behov, så anser jeg dette som en fin mulighet. Du er fornøyd med iOS rett ut av boksen. Jeg på min side vil ha litt mer. Slippe "mellomleddene" (ref bildet), bedre oversikt og bedre produktivitet. Det er følgene jeg får av å kustomatisere startskjermene Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg skrur den aldri av på SGS II pga. nå har jeg god batterilevetid. Men det er for å forklare hvor eneklt det er å skru på wifi på android PL610.. Jeg gjorde det samme med 3G og 3GS med samme resultat. Jo mer telefonen gjør automatisk og riktig, jo bedre for brukeren vil jeg si. Nå hadde jo 3G og 3GS svært dårlig batterilevetid i forhold til mange av konkurrentene PL610! Dert var først med iPhone 4 at batterilevetiden ble bra. 3GS kom ut på toppen når det gjalt batterilevetid, antagelig det samme med 3G. Firern er enda bedre igjen, og det blir spennende og se hva femmern og iOS 5 bringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå