Boosas Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Hei, jeg er på let etter en ny bærbar pc, har et budsjett på 10-11k kan strekke meg til 12k, men da må det være noe spesielt! Jeg leter i hovedsak etter en kraftig laptop med hensikten til å spille på, men vil også ha muligheten til å drive tunge oppgaver som video- og bilderedigering. kravene jeg stiller til pcen er at den er utstyrt med Geforce GTX 460M eller bedre (er ukjent med ATI sine produkter, så har ingen hendvendelser til dems skjermkort), og minimum 4gb ram. Jeg vil helst ha en i7 cpu men er åpen for overtalelser samt at jeg vil prøve å holde meg til en 15" - 15,9" Til nå har jeg funnet to produkter fra Asus som jeg mener kan passe mitt bruk: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/asus-g53sx-sz061v/157028.3003/ http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635753#extra Det jeg lurer på er om 4gb ram forskjell og en oppgradering på HDD fra 5400 rpm til 7200 rpm er verdt 1500 kr? Forstår at 8gb ram kan være mer enn nok, men hvor mye ytelse vil jeg tape på en lavere rpm på HDD'en? Er også åpen for andre forslag, har sett litt på Multicom.no sine egne konfigurasjons pc'er men de overskrider litt av prisen. Endret 23. september 2011 av Boosas Lenke til kommentar
Guffen- Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Asus G74SX hos Dustin skulle passe deg ganske bra. Beste tilbudet jeg har kommet over. Skal du ha noe heftigere enn 560m skjermkort må du over på Multicom Kunshan eller Alienware, og en prislapp på 15k++. Endret 23. september 2011 av Guffen- Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 godt forslag passer meg egentlig veldig bra, men en ting jeg glemte å nevne, jeg vil helst holde meg til en 15" - 15.9" føler noe mer enn det blir i det største laget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå