largem Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 hei dama og jeg har det veldig bra mellom oss. men ho har det ikke så bra hjemme. og blir deprimert fort når hun er alene. hun har en fortid med stoff, blandt annet hasj og piller. jeg blir nervøs for at hun disse periodene noen ganger blir fristet til å ta noe. og jeg har hatt en far som var rusmisbruker, og jeg har sagt jeg er der for uansett hva, bortsett fra hvis ho begynner med dritt igjen. for jeg er ferdig med å ha sånne personer i livet som jeg ikke kan stole. jeg fortalte hun også at hun vill ikke bare ødelegge for seg selv om hun begynner igjen, men alle andre rundt som er glad i henne. og at jeg har sett det to ganger med min far og onkel som nå er døde pga stoff. mhv gutt 19. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Hvis hun har gitt klar tale eller indisier som ikke kan mistolkes, så har du bare ett valg. Du må si til henne at du vil ta en pause fra henne i denne perioden hvor hun har utskeielser. Så gir du henne begrunnelsen: Jeg vil ikke være del av en slik destruktiv handling, du ødelegger faktisk meg også. Når du nå har sagt klart ifra at du ønsker å ødelegge meg også (gjennom din indirekte og svake holdning til livet) så ønsker jeg å ta pause i forholdet for å vurdere om jeg skal avslutte det. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Bedre at hun kanskje røyker litt hasj(helst pot) istedet for sprit. Endret 23. september 2011 av Bundy 3 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Diskusjon rundt hvorvidt hasj er sunt eller skadelig, eller verre enn alkohol, er ikke relevant for tråden.Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 3 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Altså, jeg tror ikek du skal sammenligne for mye mellom hva hun har tatt og hva faren og onkelen din har tatt. Når man dør av stoff, så er det som regel tyngre stoff enn cannabis og piller Hun lengter nok godt etter cannabis når hun blir deprimert, og jeg skjønner ikke helt problemet med at hun skulle tatt det iblant. Piller brukte hun vel mest til fest regner jeg med. Jeg ville ihvertfall ikke kalt det rusmisbruk eller lagt for mye tabu rundt det Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Noen er strenge med slikt og andre er ikke det, du har jo tross alt sett hva følgende være av misbruk, og kanskje du kan snakke med henne og si at det er skadelig ved misbruk og at du misliker slikt og at det er spesielt sårende med tanke på hva som har skjedd innad i familien. Personlig om min kjære hadde prøvd på noe slikt hadde det vært over og ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå