gnugfur Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Disse må være de beste spillene jeg noensinne har spilt. Nå snakker jeg selvsagt om de gode gamle. Dybden på spillene samt gjenspillingsverdien er uhyre høy for min del. Oppdragene var tilfeldige skapt og selv om man til slutt visste hvilke "fremmede" man møtte på. Var alltid spenningen der med tanke på om sine soldater ville overleve denne kampen. Man knyttet personlige bånd til enkelte av soldatene og gjorde sitt ytterste for at vedkommende skulle overleve. Selv Apocalypse som er kjent som bastarden i serien var et glimrende spill. Selv brukte jeg RTS modusen minimalt og spilte det mest turn based. Jeg har gått igjennom alle gjenskapelsene som har kommet i etterkant og føler meg igrunn veldig misfornøyd. Jeg er kjempeglad over at det er folk der ute som husker serien og vil gjenopplive den. Men når de utelater så mye elementer som originalene hadde blir jeg kjempeskuffet. Holder for øyeblikket på med Extraterrestrials. Nettop fått forsket frem plasma rifler og koser meg kongelig igrunn. Selv om brettene begynner å bli temmelig repriseaktige, føler jeg at dette er det nærmeste jeg har kommet originalene. Noen meninger på dette? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Enig ang UFO Extraterrestrials (GOLD versionen vel å merke) er utentvil den beste "ny" versionen av X-COM UFO Defence. UFO Extraterrestrials 2 skal komme i 2012 en gang... Kan også legge til at UFO Aftershock/math/light serien er svært bra også, men mer fokusert på den action delen enn penge/budget siden. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Nå snakker jeg selvsagt om de gode gamle. Kunne vel ikke sagt noe mer opplagt. Angående nyutgaver, oppfølgere etc, så er det jo Xenonauts som er håpet for fremtiden! http://en.wikipedia.org/wiki/Xenonauts Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) UFO Extraterrestrials var greit det, men ikke skikkelig X-COM kvalitet naturligvis. Ble forbedret med den ene mod'en da (BMan?) som kom inn i Gold versjonen tror jeg. Mulig jeg aldri fullførte det...nesten så jeg må sette den på lista mi. Når det gjelder de til Altar så synes jeg ikke det første, Aftermath, var så verst. Synes den var overlegen toeren iallfall, og treeren prøvde jeg aldri siden den så mer ut som toeren enn Aftermath. Har prøvd diverse X-COM inspirerte opensource-saker, men ingen av de har vært i nærheten. OpenXcom (trenger vel assets fra XCOM) og UFO2000 (ingen AI ennå, bare human vs. human) holder jo fortsatt på og kan bli interessante. Ellers er det jo Xenonauts som radiohodet nevner. Den nærmer seg vel release. Endret 23. september 2011 av Godsaker Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Xenonauts teiknar i høgste grad til å vere verdt å halde eit auge med, ja. Trur dei fekk litt ekstra vind i segla etter at 2k annonserte den føreståande FPS-valdtekten av X-Com-namnet. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 23. september 2011 Forfatter Del Skrevet 23. september 2011 Preordret Xenonauts jeg.. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 jeg likte X-com: Terror from the Deep best. Kom på det når jeg leste denne tråden så jeg måtte jo prøve det igjen, ganske vanskelig egentlig men også veldig gøy Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Litt frista selv også. Kunne satse på bare masse folk med Vibroblade -> Thermal Lance -> Heavy Thermal Lance for moro skyld. Hadde kanskje ikke kommet så langt uten granater også da...var det røykgranat-ekvivalent i Terror From The Deep? Må ha vært det. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Jada. Det var røyk effekter i terror from the deep. sharpspear : Spillet er genialt. Og har 210 ganger mer innhold enn dagens spill. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Det er ikke så rart at Terror from the deep var bedre enn Enemy unknown. Det var jo akkurat samme spillet, bare mer polert og satt under vann. Ang Xenonauts hadde jeg ikke hørt om det engang før nå. Men det er interessant at det blir et "nytt" X-com. Noen idioter lager jo et Syndicate FPS, så noen andre syntes det var så håpløst at de heller lager Cartel, en "ekte" spirituell oppfølger. Om nok selskaper gjør sånt kan vi kanskje til slutt la pengemaskinen forstå at folk vil ha ekte varer, ikke en blek kopi? Du kruser jo ikke stolt gjennom gaten i en Ferrari traktor. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Nei, men jeg hadde lett gjort det i en lamborghini traktor. Med mindre folk slutter å kjøpe masseprodusert drit. Så vil det dukke opp mer masseprodusert drit Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Tror du jeg tullet? Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Sitter og spiller igjennom Extraterrestrials. Fått meg Stormbringer fighters med laserkanoner og bedre raketter. Dog, har ikke møtt på større ting enn Fighters enda? Samt oppgradering til beekeeper armor var virkelig en befrielse. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Har prøvd ørten ganger å runde ufo 2, men det sier bare stopp etter en stund. Terror på skipene tar bare for lang tid. Men for all del, ufattelig kult spill, sammen med ufo 1 som jeg nok liker hakket bedre. Extraterresrials gold er en glimrende ufo clone\etterfølger, men makan til kort "video" når du runder spillet :!: Plasma i extraterrestrials? Ja da har du et godt stykke enda. Tror jeg forsket frem 3-4 nye tekonolgier etter det, og trodde alltid at nå er jeg på siste tech. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Terror på skipene er jo det som er latterlig moro. Intense nærkamper og ikke minst den jævla cyberdisken når man møter på den rett innenfor en dør med hele kampskvardronen sin stående i døråpningen. hoho. Eneste som plager meg litt med disse spillene er det er for få aliens syns jeg. :| Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Synes ikke Cyberdisc'en fra eneren var så verst jeg. Kan vanligvis pepre dem med plasma fra langt unna når jeg møter dem. Tar jo kvadruppel skade fra granater også (selv om de har HE resistance). Bare passe på å ikke være i nærheten når den tar kvelden. Bio-drone'n fra toeren som du sikkert mente derimot... Nesten mer satanistisk enn en nebbete Tentaculat. Endret 25. september 2011 av Godsaker Lenke til kommentar
Dimas Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hmm, kjørte på med en X-com complete pack fra Steam, blir kos å spille disse klassikerene igjen. Tror jaggu ikke jeg har spilt de på godt over 10 år! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå