greenman Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Da min Sony 19" tok kvelden etter mange hyggelige år sammen skal jeg til innkjøp av ny skjerm. Størrelsemessig tenker jeg 24" kan være greit. 23" går vel også fint om det skulle være et alternativ. Den skal brukes primært til spilling, filmtitting og muligens bilderedigering (kobler den opp mot min Macbook Pro) Prismessig tenker jeg et sted mellom 1-2K. 3D og slikt er ikke nødvendig. Men er skarpt og begagelig bilde er mer prioritert. Vil jeg merke stor forskjell når det kommer til LCD vs LED? Takk for alle innspill =) Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 bump Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 (endret) DELL U2311H ULTRASHARP 23" EDIT: Når det gjeder LCD vs LED er det delte meninger ... Du kan jo lese her: LCD Monitor Buyer’s Guide Endret 24. september 2011 av helsten2 3 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 er ikke 8ms mye når det kommer til spilling? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 DELL U2311H ULTRASHARP 23" EDIT: Når det gjeder LCD vs LED er det delte meninger ... Du kan jo lese her: LCD Monitor Buyer’s Guide LED lyser opp umiddelbart, de har også ett hvitere lys enn ccfl, og de holder hvitfargen helt til de dør, i motsetning til ccfl som gulner når de nærmer seg slutten av sin levetid. LED bruker også mindre strøm, og tar mindre plass. I praksis betyr ikke dette så mye annet enn at skjermen har maksimal lysstyrke fra sekundet du skrur den på, og at den er tynnere og kjøligere. For bildet så kan den gi marginalt hvitere hvitt, men dette er ikke noe som er merkbart med mindre du bruker skjermen som et presisjonsverktøy for bilder o.l. er ikke 8ms mye når det kommer til spilling? 8ms på ips er ikke mer merkbart enn 5ms på tn. 1 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 Okay. Den som ble linket over her var jo veldig bra tilbud. Er det den beste i den prisklassen atm? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. september 2011 Del Skrevet 24. september 2011 Den er utvilsomt best i prisklassen. Alternativ nr 2 vil være http://www.dustinhome.no/lg-ips236v-23-wide-tft-led-black/product/5010550644 men den har en betydelig svakere og mer vinglete fysisk konstruksjon, i tillegg til at den ikke er like god på fargenyanser. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. september 2011 Forfatter Del Skrevet 24. september 2011 (endret) Takk for hjelpen! Da blir det nok en ultrasharp på meg så snart dimmepengene er på konto! Endret 24. september 2011 av Bibow Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Dere vet vel ikke hvor lenge den kampanjen varer vel? Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 For et latterlig bra tilbud på den Ultrasharpen! Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Da har jeg bestillt ultrasharpen *gleder seg* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå