Martin-sama Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 (endret) Tenkte å spørre om dette, siden det er kjekt å vite hvis jeg plutselig vil ha mer kraft i maskinen. Har et HD5870 fra xfx, jeg kan da kjøpe et 5870 fra en annen leverandør? Så vil på en måte spesifikasjonene til det dårligste kortet gjelde? HKet mitt har 1 PCIe x 16 og den andre er PCIe x 16, men med x4 i hastighet (?). Bør jeg da også kjøpe nytt hk for å kjøre cf? Har en amd phenom II x4 955. Hva ville vært minimumskravet til en psu for dette systemet med cf av 5870? Endret 23. september 2011 av Martin-sama Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 23. september 2011 Del Skrevet 23. september 2011 Ethvert 58xx- og 597-kort vil fungere i CFX med 5870, men hold deg unna 5830 siden dette er mye tregere enn 5850 og 5870. Leverandører og kjøleløsninger er irrelevant. 16x/4x CFX pleier å gi rimelig elendige resultater i CFX, da er det nesten bedre å kjøpe et helt nytt kort med bedre ytelse. CFX er ikke i nærheten av like stabilt som et enkelt kort, og 5870 får ikke mer enn ca 60% ekstra ytelse fra et ekstra kort i de fleste tilfeller. Phenom II X4 flaskehalser de fleste CFX-oppsett i dag siden den er for treg for å forsyne kortene med nok informasjon i de fleste spill. CFX/SLI har av en eller annen grunn en del ekstra CPU-load. PSU-messig er minstekravet 600W om du ikke overklokker skjermkortene med spenning, se link i min signatur for OCNs PSU calculator. 650-700W er dog å anbefale om du ønsker litt overklokking. Om du skal oppgradere i den nærmeste fremtiden burde du heller se på et P67-hovedkort og en i5-2500k. Hovedkortet ditt er ikke 890GX eller 890FX og er dermed ikke kompatibelt med AMDs framtidige FX-prosessorer. Lenke til kommentar
DeepW Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 (endret) Ethvert 58xx- og 597-kort vil fungere i CFX med 5870, men hold deg unna 5830 siden dette er mye tregere enn 5850 og 5870. Leverandører og kjøleløsninger er irrelevant. Så du sier at custom pcb som (f.eks.) sapphire 5850 toxic kan settes i crossfire som et standard 5850? Hvordan fungerer det hvis de to kortene har forskjellige hastigheter på gpu/mem, vil det raskeste klokke seg ned? Er det noen fordeler med å gå for p67 vs z68? Ble mye spørsmål her, men er intrykket mitt av deg riktig så svarer du uten å bruke en kalori :!: Endret 12. oktober 2011 av DeepW Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. oktober 2011 Del Skrevet 13. oktober 2011 Så du sier at custom pcb som (f.eks.) sapphire 5850 toxic kan settes i crossfire som et standard 5850? Hvordan fungerer det hvis de to kortene har forskjellige hastigheter på gpu/mem, vil det raskeste klokke seg ned? Er det noen fordeler med å gå for p67 vs z68? Ble mye spørsmål her, men er intrykket mitt av deg riktig så svarer du uten å bruke en kalori :!: Ja, ja. Nei. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå