diversity Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har nå en 466 mhz maskin og vil oppgradere denne til en maskin i litt nyeste laget.. hvordan vet jeg om jeg må skifte ut hoved kortet? og hvordan vet jeg om en ny prosessor vil passe det jeg har.. maskinen er vel 5 år gammel. (pga pengemangel har jeg ikke råd til det beste tenker på 1000,- for en maskin som egner seg til spill.. på forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Skal du foreta en oppgradering som gir en 5 år gammel PC brukbar ytelse i spill må du nok bytte ut både hovedkort, prosessor, minne og skjermkort og 1000 kr. blir naturligvis altfor lite da. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 hvor mye må jeg ca bruke? orker ikke bruke 10000000000.. noe som er brukbart og billig.. trenger brae mellom 1 og 2 ghz prosessor og 512 mb ram da.. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 det hadde vært greit med hovedkort med innebygget skjerm, nettverks og lyd kort.. men jeg vet ikke hva alt det socket opplegget betyr Lenke til kommentar
Energi Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 En 5 år gammel pc er vel litt for gammel til å oppgradere noe særlig, iallefall for 1000 kr. For å få en brukbar maskin etter dagens standard er det bedre å kjøpe ny siden alt i den må skiftes ut. Du kan eventuellt kjøpe mer RAM, raskere prosessor til den gamle din. Hvis det er Pentium 2 du har nå, så kan du antakelig kjøre en Pentium 3/ Celeron max. 1.4Ghz. Da må du i tillegg ha en slot konverter. Se www.PowerLeap.com for mer info om konvertere, Der kan du kanskje få en 1.4 Ghz celeron m/ konverter for ca. $100. Forutsatt at hovedkortet ditt kan håndtere dette. Se på siden etter hovedkortet ditt. Var selv inne på tanken å oppgradere min gamle PII prosessor for noen år siden,men gav det opp da det ble altfor stress i forhold til utbyttet. Spar heller en stund til og kjøp en maskin på Psdata.no eller komplett.no. Der har de maskiner til 3-4000 som er mye raskere enn du vil få med den gamle din. Håper dette var svar på spm. ditt. Lenke til kommentar
Lord_Paradox Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du kan nok få en grei pc (uten skjerm) til 3000-6000 kr, avhengig av hvor heftige spill du vil spille. Har bygd pcer for to venner i sommer for hhv 3800 og 4100 kr, og de kjører nok alt unntatt de råeste 3d-spillene. Hvis du skal sette sammen pc selv, burde du sette deg litt inn i diverse ting først, så du vet at delene du kjøper passer sammen. Er litt kjipt ellers. Ellers er det nok av folk her som kan hjelpe deg med å finne et fint oppsett. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 passer alle hovedkort til alle kabinetter? og er det noen som vet hvor jeg kan få et hovedkort med lydkort og skjermkort innebygget+prosessor+256mb ram for en rimelig pris.. jeg vet ikke hva som er bra jeg skal spille cs, og unreal tournament hitman og sånne spill... skjermkort og mer ram kan jeg kjøpe senere men trenger derfor innebygget skjermkort i hovedkortet. hilsen erik Lenke til kommentar
Lord_Paradox Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Stort sett passer hovedkort og kabinett sammen. Hvis du er i tvil kan du se etter hovedkort-formfaktor. (Det er en betegnelse på størrelse og generell layout av hovedkort, ser ut til at ca. alle bruker ATX) Jeg kjøper pc-delene mine fra komplett. (www.komplett.no) Jeg tror det er bedre med 512 MB ram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå