Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem - Musen rister på skjermen når jeg beveger musepekeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt ett veldig irriterende problem en stund nå. Det omhandler musa, men det er ikke musa som er problemet.

Har nemlig testet ulike andre muser som jeg har liggende i en skuff, disse reagerer med nøyaktig samme problem, altså at musepekeren rister når jeg beveger på musa. Er helt forferdelig å spille ulike spill som har med aiming å gjøre, samt. huke av på kryss bokser ([x]) etc.

Trenger da selvfølgelig løsninger på dette problemet.

Har testet følgende:

Installere musedrivere

Koble til annen USB-inntak

Testet musa på en annen pc (musa var helt ok)

Søkt google

men ja,

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Hva med musematta? full av skit?

-Ta en backup og kjør full recovery, så har du luket bort potensielle feil der også

Ingenting galt med musematta. Har prøvd flere forskjellige, samt. uten musematte.

Har reformatert datamaskinen, med nytt operativsystem win7 ultimate..

Det forandret seg ikke litt med å reformatere eller installere nytt OS.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du har noe virus/spyware?

Når musa oppfører seg slik er mest sannsynlig en bakgrunnsprosess som har skylda.

Det kan være virus/spyware, eller et program som ikke fungerer som det skal.

Hvilket antivirus har du? Har hørt at Kaspersky noen ganger har forårsaket slike problemer.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du har noe virus/spyware?

Når musa oppfører seg slik er mest sannsynlig en bakgrunnsprosess som har skylda.

Det kan være virus/spyware, eller et program som ikke fungerer som det skal.

Hvilket antivirus har du? Har hørt at Kaspersky noen ganger har forårsaket slike problemer.

Har ingen virus/spyware.

Har akkurat reformatert dataen, men takker for svar ;)

Lenke til kommentar

testa med en anna mus på samme pc?

Hm sorry leste ikke hele inlegget, bare hurtig.

Hmm veldig usikker, på hva problemet kan være viss du har reinstallert windows også.

ja :S

føler jeg har prøvd alt nå..

men kom gjerne med flere forslag

Lenke til kommentar

Det virker sikker en smule irriterende ( det er i hvertfall ikke meningen ) men har du forsøkt med de andre usb tilkoblingene .

jeg har ikke hat det problemet , men jeg ble plaget med at ikke alle usb portene virket ved oppstart av pcen ( en anne en den jeg har nå) .

Det som irriterte meg mest var at pcen ikke alltid fant tastaturet ved oppstart.

det hjalp en stund hvis jeg flyttet til en annen kontakt og startet den på nytt.

enkelte ganger måtte jeg gjøre flere forsøk

etter en stund så måtte jeg igjen bytte til en annen eller tilbake til den kontakten jeg hadde brukt før.

dette var en pc som brukte Windows XP

Lenke til kommentar

Da kan det virker som om det er noen virkelig galt med hovedkortet, nærmere bestemt USB kontrolleren

Mit råd ville være at du vurderer et nytt hovedkort eller skaffer det en annen usb kontroller , med mindre det faktisk er noen innstillinger i biosen som kan fjerne problemet.

( er pcen/hovedkortet ikke for gammel så kan du forsøke med reklamasjon )

jeg beklager at jeg ikke la merke til at du allerede hadde skrevet at du hadde prøvd alle usb tilkoblingene

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...